اپل زمان عرضه هدست واقعيت افزوده و عينك هوشمند را اعلام كرد

۶۸ بازديد

اپل در نظر دارد اولين هدست واقعيت افزوده خود را در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه كرده و پس از آن در سال ۲۰۲۳ گجتي كوچك‌تر مانند عينك‌هاي معمولي AR را در اختيار كاربران قرار دهد.

ورود اول به دنياي واقعيت افزوده مدت زيادي است كه سر زبان‌ها افتاده است به خصوص كه بسياري از افراد، تكنولوژي AR و VR را آينده دنياي موبايل مي‌داند. با اين حال تاريخ دقيق عرضه اين هدست واقعيت افزوده مشخص نشده ولي تحليلگران روي سال ۲۰۲۰ اتفاق نظر دارند. از همين رو سايت «The Information» بر اساس ارائه‌هايي كه در ساختمان مركزي اپل مشاهده كرده است، مي‌گويد نبايد انتظار عرضه اين هدست‌ را زودتر از سال ۲۰۲۲ داشته باشيم.

هدست واقعيت افزوده

 

علاوه بر زمان احتمالي، اين سايت از جزئيات و طراحي هدست واقعيت مجازي اپل نيز اطلاعاتي را منتشر كرده است. بنا بر اطلاعات اين وب سايت، اپل نام اوليه اين محصول را N301 گذاشته و به نظر مي‌رسد طراحي مشابه اكيلوس كوئست داشته باشد. اين هدست، قابليت‌هاي AR و VR را دارد و به كمك دوربين‌هاي خارجي، نقشه محيط اطراف را به دست مي‌آورد. همچنين گفته مي‌شود كه اين هدست، نمايشگري با رزولوشن بالا براي نمايش اطلاعات به كاربر و همچنين براي ادغام المان‌هاي واقعيت افزوده با دنياي واقعي را دارد.

با توجه به اطلاعاتي كه كارمندان اپل از اين گجت دريافت كرده‌اند، قرار است اين كمپاني از سال ۲۰۲۱ همكاري خود با توسعه‌دهندگان براي توليد برنامه براي اين هدست را شروع كند. با اين حال پس از ساخت اين هدست بزرگ، اپل قصد دارد سال بعد آن نيز عينكي كوچك‌تر با قابليت AR به بازار عرضه كند. گزارش The Information خبر از يك نسخه آزمايشي با شباهت بسيار به عينك‌هاي گران‌قيمت مي‌دهد. همچنين به نظر مي‌رسد كه دسته‌هاي اين عينك كمي ضخيم‌تر از حالت معمول است تا باتري و چيپست‌هاي مورد نياز در آن قرار گيرند.

هدست واقعيت افزوده

 

علاوه بر اين اپل در نظر دارد تا لنز‌هاي استفاده شده در اين عينك را به گونه‌اي طراحي كند كه در هنگام مشغول بودن كاربر آن، تاريك شوند تا اطرافيان متوجه استفاده كاربر از ويژگي‌هاي اين عينك‌ها بشوند. همچنين بلومبرگ مي‌گويد كه هدف اين دو گجت، بيشتر  روي بازي، تماشا كردن ويديو و جلسه‌هاي مجازي است. همچنين هر دو هدست واقعيت افزوده از سنسور جديد 3D استفاده مي‌كنند كه به نظر مي‌رسد نوع پيشرفته‌تر Face ID باشد.

اپل در نظر دارد ابتدا از اين سنسور، در آيپد پرو سال جديد استفاده كند و سپس آن را به آيفون‌هاي سال ۲۰۲۰ بياورد تا در نهايت استفاده از آن در هدست واقعيت افزوده خود را شروع كند. با اين حال به نظر مي‌رسد كه اپل عزم خود را جزم كرده است تا شروعي قدرتمند در اين بازار داشته باشد. با توجه به اين كه هدست‌هاي واقعيت افزوده و عينك‌هاي مشابه چندان مورد استقبال كاربران قرار نگرفته‌اند، اين اقدام اپل كه عرضه آن‌ها را چند سالي عقب بياندازد، هوشمندانه خواهد بود

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/12/زمان-عرضه-هدست-واقعيت-افزوده-اپل/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.