دومين هفته ديجيتال ايران برگزار مي‌شود؛ نگاهي كامل به ابعاد گوناگون اينترنت اشيا

۹۱ بازديد

دبير برگزاري رويداد هفته ديجيتال با اشاره به ضرورت تحول ديجيتال و تمركز روي يافتن مدل درآمدي مناسب از بستر اينترنت اشيا در كشور، خبر از برگزاري اين رويداد از ۷ تا ۱۱ آذر ماه داد. «مهدي روحاني نژاد»، دبير برگزاري رويداد هفته ديجيتال و رئيس فروم اينترنت اشيا در ايران، در گفتگو با ديجياتو اعلام كرد كه هفته ديجيتال ايران از رويدادهاي جهاني الگو گرفته و نخستين روز برنامه در هفتم آذرماه در جزيره كيش و با حضور دولتمردان و فعالان مرتبط با فناوري 5G برگزار خواهد شد.

به گفته او، ادامه اين رويداد از شنبه آغاز شده و در مكان‌هاي مختلف جلسات گوناگوني برپا خواهد شد: «از سال ۸۲ در گروه طيف همايش‌هايي مرتبط با تلكام در سراسر كشور برقرار مي‌كرديم و موضوعات همايش هم بنا به ترند سال انتخاب مي‌كرديم. از سال ۹۴ اما تمركز خود را روي اينترنت اشيا گذاشتيم و تا به امروز همايش مربوط به اينترنت اشيا را در چند سال متوالي برقرار كرديم. در واقع دومين هفته ديجيتال همزمان با پنجمين نمايشگاه اينترنت ايران برقرار خواهد شد.»

دومين هفته ديجيتال ايران

 

به گفته روحاني نژاد دليل اين تمركز چندساله روي اينترنت اشيا، اين بوده كه تكنولوژي IoT همچنان پتانسيل‌هاي فراواني در ايران دارد و به جايگاهي كه بايد برسد نرسيده است. او مي‌گويد تيم آنها به اين نكته پي برده كه مسئله مهمي چون اينترنت اشيا در يك سال به جمع بندي كاملي نمي‌رسد و از همين رو با حمايت وزارت ارتباطات و ديگر نهادهاي دولتي تصميم گرفته‌اند كه با توجه به مدل جهاني، چندين رويداد را در چند روز متوالي و به صورت هفته ديجيتال ايران برگزار كنند.

رئيس فروم اينترنت اشيا كشور همچنين خبر مي‌دهد كه در نمايشگاه امسال آنها قصد دارند تا به مسئله اينترنت اشيا از زواياي مختلفي نگاه كنند و به تمامي ابعاد آن توجه ويژه‌اي داشته باشند؛ به گفته روحاني نژاد هر يك از اين زيرشاخه‌هاي گوناگون با كمك و حمايت يك نهاد دولتي داراي يك يا چند رويداد خواهد بود: «به عنوان مثال در مبحث كشاورزي با سازمان فضايي كشور و در بحث ليگ اينترنت اشيا با معاونت علمي همكاري كرديم. همچنين در مبحث انرژي با وزارت نيرو تعاملاتي داشته‌ايم.» روحاني نژاد مي‌گويد كه مبحث اينترنت اشيا در بدنه دولت حالا جدي‌تر از پيش تلقي مي‌شود و آنها سعي دارند با برگزاري چنين رويدادي، اين نگاه را به يك نگاه تجاري بدل سازند:

«در واقع دولت حالا پذيرفته كه اينترنت اشيا يك كالاي لوكس نيست و يك نياز است اما متاسفانه حالا با شرايط بحران اقتصادي و نرخ بالاي دلار روبرو هستيم. در واقع اگر همين نگاه دولت در سه چهار سال پيش وجود داشت، مسئله اينترنت اشيا خيلي جلوتر افتاده بود چرا كه امروزه با مشكلات اقتصادي دست و پنجه نرم مي‌كنيم. براي همين قصد داريم در رويداد امسال نگاهي خاص به مسئله تجاري سازي و درآوردن مدل درآمد از بستر اينترنت اشيا باشيم.»

دومين هفته ديجيتال ايران

 

به گفته روحاني نژاد مراسم هفته ديجيتال در موسسه مطالعات بهره وري و منابع انساني و وزارت ارتباطات برگزار خواهد شد و در خلال آن مسابقه ليگ اينترنت اشيا نيز برقرار است كه در روز اختتاميه رويداد به برندگان آن جوايز نقدي و نفيسي اهدا خواهد شد.

براي كسب اطلاعات بيشتر از اين رويداد مي‌توانيد به وبگاه رسمي هفته ديجيتال ايران مراجعه نماييد تا به صفحات ثبت‌نام سمينارهاي گوناگون مراسم نيز هدايت شويد.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/27/دومين-هفته-ديجيتال-ايران-برگزار-مي‌شو/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.