هارد فورك استانبول اتريوم انجام شد؛ ارتقاي سرعت و امنيت شبكه

۶۶ بازديد

كاربران اتريوم از مدت ها قبل منتظر هارد فوركي بودند كه بامداد يكشنبه با موفقيت انجام شده و امنيت و سرعت تراكنش ها را افزايش داد.

هارد فورك تغييري اساسي است كه در پروتكل زيربنايي شبكه انجام شده و قوانين جديدي را براي تعيين بلاك ها و تراكنش هاي معتبر تنظيم مي كند. با توجه به ماهيت غيرمتمركز بلاكچين، كاربران و توسعه دهندگان بايد روي تغييراتي كه قرار است در كلاينت ها انجام شود، با هم توافق كنند. اتريوم تا كنون هفت هارد فورك را پشت سر گذاشته و بامداد ديشب هم به روزرساني اساسي ديگري را به نام استانبول تجربه كرد.

هارد فورك استانبول ساعت ۳:۳۰ بامداد روي بلاك شماره ۹۰۶۹۰۰۰ اتريوم پياده سازي شد و به بهبود كارايي شبكه، تنظيم هزينه كدهاي عملياتي (Opcode)، تعامل مين اتريوم و زي كش و ايجاد راهكارهاي خلاقانه تر از طريق قراردادها كمك مي كند. اين هارد فورك شامل ۶ به روزرساني مجزا يا پروپوزال هاي بهبود شبكه (EIP) بود.

هارد فورك استانبول

 

مهمترين موضوعاتي كه در اين EIPها به آن پرداخته شده شامل افزايش مقاومت شبكه در برابر محروم سازي از سرويس (DDoS)، كاهش كارمزد تراكنش در شبكه و افزايش تعامل ميان اتريوم و زي كش مي شود.

كارمزد تراكنش در شبكه اتريوم Gas نام داشته و در قالب كسري از رمزارز ETH با عنوان Gwei پرداخت مي شود. هدف از كاهش سطح Gas در EIP استانبول افزايش پهناي باند شبكه بلاكچين و تقويت گواهي هاي اثبات كار مثل zk-SNARK است. اين گواهي كه در زي كش هم كاربرد دارد، از نوع آگاهي-صفر است و به حفظ حريم خصوصي كمك شاياني مي كند. افزايش تعامل بين زنجيره اي ميان زي كش و اتريوم از طريق تسهيل اجراي تابع هش BLAKE2b در اتريوم فراهم شده است.

استخراج كنندگان و اپراتورهاي نود براي اجراي استانبول در Rinkeby، Goerli و Ropsten بايد كلاينت اتريوم را به آخرين نسخه به روز كنند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/08/هارد-فورك-استانبول-اتريوم/

كوالكام: همه پرچمداران اندرويدي سال آينده از 5G پشتيباني خواهند كرد

۹۵ بازديد

يكي از مديران كوالكام در مصاحبه اخير خود مدعي شده كه سال آينده كليه گوشي هاي اندرويدي پيشرفته اي كه از چيپ هاي اين شركت بهره مي برند از شبكه 5G پشتيباني خواهند كرد.

به گفته كيت كرسين معاون ارشد توسعه محصول كوالكام:

در سال ۲۰۲۰ كليه چيپ هاي پريميمي كه توسط كوالكام فروخته خواهند شد از 5G پشتيباني مي كنند. بنابراين هر گوشي پيشرفته اي نيز چنين مشخصه اي خواهد داشت.

همانطور كه در خبرها خوانديد اين شركت روز گذشته از چيپست اسنپدراگون ۸۶۵ خود براي گوشي هاي پيشرفته سال ۲۰۲۰  از جمله سري گلكسي سامسونگ و پيكسل گوگل رونمايي كرد. كوالكام اعلام كرده كه اسنپدراگون ۸۶۵ صرفا در موبايل هاي 5G جديد حضور خواهد داشت و به همراه يك مودم 5G جداگانه به نام X55 كه آن هم توسط كوالكام ساخته شده و براي ارائه سرويس 5G ضروريست عرضه مي گردد.

پرچمداران اندرويدي

 

كوالكام همچنين از چيپست ميان رده و اندكي كندتر خود با نام اسنپدراگون ۷۶۵ رونمايي كرد كه امكان يكپارچه سازي آن با يك مودم 5G هم فراهم است.

تكنولوژي بيسيم 5G ضمن آنكه وعده افزايش سرعت ارتباطات و تاخير اندك در پاسخ دهي را به كاربرانش مي دهد خدمات موبايلي بهتري را هم به مشتريانش عرضه خواهد كرد.

ماه گذشته كوالكام پيشبيني كرد كه در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۰۰ ميليون گوشي با پشتيباني از شبكه 5G در اختيار خرده فروشان سراسر دنيا قرار خواهد گرفت. طبق برآوردي ديگر از تحليلگران موسسه J.P. Morgan كه اين هفته صورت گرفته امسال ۲۲۹ ميليون دستگاه موبايل 5G در سراسر دنيا فروخته مي شود و سال آينده اين رقم به ۴۶۲ ميليون دستگاه مي رسد.

نمايندگاني از موتورولا، HMD (سازنده گوشي هاي نوكيا)، اوپو و شيائومي نيز روز گذشته در جريان كنفرانس خبري كوالكام روي صحنه آمدند و از تعهد خود براي استفاده از اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۷۶۵ در گوشي هاي جديدشان گفتند.

بين لين نايب رئيس هيئت مديره شيائومي در همين رابطه اعلام كرد كه چيپست پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۵ در گوشي پريميم مي ۱۰ اين شركت كه طي سه ماهه نخست ۲۰۲۰ به بازار مي آيد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ما در سال  آينده بيش از ۱۰ گوشي پشتيباني كننده از 5G را ارائه خواهيم كرد و ابتدا با پرچمدار و سپس با ميان رده ها شروع مي كنيم.

مدير فروش جهاني اوپو هم وعده داد كه اين شركت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ اولين پرچمدار 5G خود را با اسنپدراگون ۸۶۵ ارائه ميكند و در ادامه Reno 3 Pro را همراه با اسنپدراگون ۷۶۵ عرضه خواهد كرد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/05/پشتيباني-پرچمداران-اندرويدي-از-5g/

چطور موقع خريد گوشي كلاه سرمان نرود

۹۵ بازديد

حالا چند وقتي است كه ديگر همه اسم رجيستري را شنيده‌اند. طرح رجيستري يا به قول مشهور شناسنامه‌دار كردن تجهيزاتي كه به هر شكلي از سيم‌كارت استفاده مي‌كنند براي جلوگيري از قاچاق كليد خورد. حالا، اما خيلي‌ها هنوز گرفتار آن هستند و برخي فروشندگان از ناآگاهي مردم براي كلاهبرداري استفاده مي‌كنند. براي اينكه در موقع خريد گوشي چه نو و چه دست دوم كلاه سرتان نرود بايد اين نكات را ملكه ذهن‌تان كنيد.

چطور موقع خريد گوشي كلاه سرتان نرود

موقع خريد گوشي نو يادتان باشد كه تا زماني كه از رجيستر شدن گوشي مطمئن نشده‌ايد به‌هيچ عنوان فروشگاه را ترك نكنيد و تسويه حساب را انجام ندهيد. يادتان باشد كه آنتن دادن گوشي ملاك نيست. در هر نوع گوشي يا تبلت سيم كارت بگذاريد آنتن را دارد. اما گوشي يا تبلتي كه رجيستر نشود پس از ۳۰ روز به‌اصطلاح بلاك شده و ديگر آنتن‌دهي ندارد. بعد از يك‌ماه هم ديگر با مشقت مي‌توانيد پول‌تان را زنده كنيد. شما بايد در موقع خريد پيامك فعال‌سازي يا رجيسترشدن گوشي را از سرشماره رگولاتوري دريافت كنيد.

كد فعالسازي ۶ رقمي مهم‌ترين مورد است. همان زمان كه در فروشگاه هستيد بايد كار فعالسازي را با اين كد انجام دهيد. مشاهده شده است كه برخي فروشندگان كد اشتباه را به فروشنده داده‌اند. اين كد براي گوشي‌هاي آكبند بايد روي جعبه يا كارت گارانتي موجود باشد. در گوشي‌هاي دست دوم كه خريداري و يا انتقال مالكيت داده مي‌شوند، كد فعال‌سازي به‌صورت پيامك براي خريدار ارسال مي‌شود، در گوشي‌هايي كه به‌صورت مسافري وارد شده‌اند نيز اين كد هم به شماره سيم‌كارت مسافر پيامك مي‌شود و هم در حساب كاربري مسافر در سامانه همتا قابل مشاهده است.

چطور موقع خريد گوشي كلاه سرتان نرود

بعد از گذاشتن سيم‌كارت نزد فروشنده داخل گوشي كد دستوري # ۷۷۷۷* را شماره‌گيري كنيد. بعد از آن عدد مربوط به گزينه فعال‌سازي را براي سامانه مي‌فرستيد. اكنون بايد شناسه ۱۵ رقمي IMEI گوشي را بدون هيچ فاصله يا علامت اضافي تأييد و ارسال كنيد. كد IMEI را معمولا در توضيحات گوشي در قسمت تنظيمات يا با شماره‌گيري # #۰۶* به‌دست آوريد. اين شماره بايد با شماره چاپ شده روي جعبه گوشي هم يكسان باشد.

در مرحله بعد شماره سيمكارتي را كه مي‌خواهيد روي تلفن همراه جديد از آن استفاده كنيد، فرستاده و بعد از آن كد فعال‌سازي ۶ رقمي كه گرفته‌ايد را براي سامانه ارسال كنيد. در اينجا پيغامي مشاهده مي‌كنيد كه درصورت صحت اطلاعات، عدد يك را ارسال مي‌كنيد و به اين صورت فرايند فعال‌سازي با موفقيت انجام گرفته است.

اينجا مهم‌ترين مرحله است. شما بايد پيامي دريافت كنيد كه موفقيت‌آميز بودن فرايند فعال‌سازي يا رجيستري را به شما اعلام مي‌كند.

چطور گوشي دست دوم بخريد؟

چطور موقع خريد گوشي كلاه سرتان نرود

بر خلاف گذشته فروش موبايل مشمول طرح رجيستري بدون انتقال مالكيت ممكن نيست و بايد براي خريد گوشي دست دوم هم حواس‌تان جمع باشد. مالك گوشي كه قصد خريد از او را داريد بايد كد رجيستري را به شما منتقل كند. از روش‌هاي مختلف سامانه همتا مي‌توانيد براي اين كار استفاده كنيد. در روش USSD كد دستوري # ۷۷۷۷* را شماره‌گيري و در ميان گزينه‌هاي موجود «انتقال مالكيت» را انتخاب كنيد.

مشاهده خواهيد كرد كه كد‌هاي IMEI دستگاه‌هاي ثبت و فعال شده سيم‌كارت تان نمايش داده مي‌شوند. اين كد‌ها مربوط به گوشي‌هايي مي‌شوند كه تحت مالكيت سيم كارت شما قرار دارند. در اين مرحله بايد عدد مربوط به شناسه گوشي كه قصد انتقال مالكيت آن را داريد وارد و ارسال كنيد. در مرحله بعدي، بايد شماره موبايلي كه قصد داريد مالكيت گوشي به آن انتقال داده شود را وارد كنيد و گزينه ارسال يا Send را انتخاب كنيد. مشخصات را يك‌بار ديگر مرور و تأييد كنيد. بعد از اين مرحله پيامكي به شماره مالك جديد ارسال مي‌شود. حالا مالك جديد بايد فرايند رجيستري را با كد فعالسازي كه برايش پيامك شده خودش انجام دهد.

كلاهتان را سفت بچسبيد!

اين روز‌ها كلاهبرداري‌هاي زيادي در فروش گوشي تلفن همراه رخ مي‌دهد. يك‌بار ديگر بايد گفت كه بايد خودتان به‌عنوان خريدار قبل از خارج شدن از فروشگاه و تسويه حساب از رجيستر بودن گوشي اطمينان حاصل كنيد. جان كلام اين است كه اصل مسئوليت ماجرا بر عهده خريدار است. هر چند راه‌هاي قانوني براي شكايت از فروشندگان متخلف هم وجود دارد، اما طولاني و نياز به پيگيري مداوم دارد. مهم‌ترين نكته براي شكايت از فروشندگان متخلف داشتن فاكتور معتبر همراه با مهر فروشگاه است. راه اول اين است درصورتي كه پس از خريد متوجه شديد تلفن همراهي را كه خريديد قاچاق است، با در دست داشتن فاكتور خريد به فروشگاه برگرديد و گوشي را پس دهيد.

چطور شكايت كنيد؟

چطور موقع خريد گوشي كلاه سرتان نرود

درصورتي كه فروشنده زير بار نرفت و حاضر به پس‌دادن پول يا تعويض گوشي با نوع قانوني نشد بايد سراغ طرح شكايت برويد. شكايت مي‌تواند از طريق سازمان‌هاي ذيربط مانند تعزيرات حكومتي يا سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان صورت بگيرد. براساس جست‌وجوي روزنامه همشهري بهترين راه طرح شكايت در سازمان تعزيرات حكومتي است، چون در واقع كلاهبرداري صورت گرفته است. براي اين كار مي‌توانيد از طريق سايت سازمان تعزيرات tazirat۱۳۵.ir استفاده كنيد. به بخش ثبت شكوائيه برويد. براي ثبت شكايت تيك گزينه حمل‌ونقل و نگهداري و فروش كالاي قاچاق را انتخاب كنيد. توضيحات لازم و مشخصات خودتان به‌عنوان شاكي و فروشگاه محل خريدتان به‌عنوان متهم را وارد كنيد. در نهايت هم مدارك‌تان ازجمله فاكتور را ضميمه كنيد.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/880439/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%88%D9%82%D8%B9-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%B1%D9%88%D8%AF

زندگي استارتاپي براي موسفيدها

۶۳ بازديد

با پيشرفت علم پزشكي، كنترل بيماري‌ها، كاهش جنگ‌ها و كنترل بلاياي طبيعي و همچنين توجه به بهداشت فردي، ميانگين سن مردم هم افزايش يافته است. به همين‌خاطر است كه يكي از حوزه‌هاي پررونق فعاليت استارتاپي در جهان مربوط به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هاي جهان است. ديگر خيلي كوته‌بيني است كه زندگي افرادي كه پا به سن مي‌گذارند را تنها به ماندن در خانه يا رفتن به خانه سالمندان خلاصه كرد.

پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها حالا بخش مهمي از جامعه جهاني هستند كه مثل هر فرد ديگري حق زندگي فعال و پويا دارند. به گزارش همشهري، براي داشتن اين زندگي، يكي از راه حل‌ها، استارتاپ‌ها يا كسب‌وكار‌هاي نوپاي مرتبط با سالمندان است.

شركت‌هايي كه نياز به اين موضوع را دريافته‌اند مدتي است كه دست به‌كار شده‌اند و با طراحي اپليكيشن‌ها و ابزار‌هاي گوناگون تلاش مي‌كنند ضمن برقراري ارتباط سالمندان با افراد خانواده، بر سلامت آن‌ها نظارت داشته باشند و نياز‌هاي آن‌ها و جامعه را برطرف كنند. ۲۰۱۸، سال هيجان‌انگيزي براي تكنولوژي‌هاي مرتبط با سالمندان بود. حالا بايد ديد در سال ۲۰۱۹ كدام استارتاپ‌هاي سالمندي با ارزش محسوب مي‌شوند؟ در ادامه با ۷ استارتاپ شناخته‌شده در اين زمينه آشنا مي‌شويد.

Papa Technologies

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

Papa يك بستر آنلاين است كه دانشجويان را به شهروندان سالمندي كه نياز به رفت‌و‌آمد، كمك در خانه، آموزش‌هاي فناوري، مصاحبت و ساير خدمات سالمندي دارند، مرتبط مي‌كند.

بسياري از دانشجويان در كشور‌هاي مختلف دنيا كار‌هاي پاره‌وقت براي تامين هزينه تحصيل خود دارند و گروهي هم از انجام كار‌هاي خيريه به‌صورت داوطلبانه لذت مي‌برند و انرژي مثبت آن را حس مي‌كنند.

اين شركت در سال ۲۰۱۷ آغاز به‌كار كرد و با دريافت تسهيلات در سال ۲۰۱۸ توانست به تلاش‌هايش براي جذب بيشتر سالمندان بيفزايد.

اين اپليكيشن شرايطي را فراهم كرده است كه سالمندان با كمك دانشجويان مي‌توانند براي خريد مواد غذايي و انجام امور جاري اقدام كنند. همچنين مددكاران به سالمندان آموزش مي‌دهند كه چگونه از گوشي هوشمند خود استفاده كنند تا بتوانند با عزيزان خود در ارتباط باشند. علاوه بر اين، به سالمندان چگونگي كار با كامپيوتر و برنامه‌هاي گوناگوني كه نياز دارند آموزش داده مي‌شود. كار با تبلت و چگونگي نصب اپليكيشن‌ها، بازي كردن با گيم‌هاي موجود و عكس گرفتن يكي ديگر از اين آموزش‌هاست كه توسط مددكار به سالمند آموزش داده مي‌شود. تنظيم تلويزيون هوشمند، نصب دي‌وي‌دي پلير و وصل شدن به اينترنت هم در رديف همين آموزش‌هاست.

در زمينه حمل‌ونقل، مددكاران، سالمندان را به مطب پزشك مي‌برند و منتظر مي‌شوند تا كار آن‌ها در مطب تمام شود. مددكاران همچنين براي رزرو بليت و بردن آن‌ها به فرودگاه‌ها، ايستگاه‌هاي قطار و بنادر مسافري، به سالمندان كمك مي‌كنند. مددكاران در اين زمينه تمام تلاش خود را مي‌كنند تا سفري ايمن و مقرون به‌صرفه براي سالمندان ترتيب دهند. انجام اموري مانند مراجعه به بانك، داروخانه، خشكشويي و هر مكان ديگري كه سالمند نياز دارد به آن مراجعه كند توسط مددكاران انجام مي‌شود.

اين اپليكيشن همچنين اين امكان را فراهم كرده است كه دانشجويان زماني را با سالمندان سپري كنند. گذران اوقات سرگرم‌كننده و انجام بازي‌هاي فكري مثل شطرنج با آن‌ها در همين چارچوب انجام مي‌شود. خارج شدن از خانه، قدم زدن و صرف يك فنجان چاي يا يك وعده غذا در يك رستوران از كار‌هايي است كه دانشجويان به همراه سالمندان انجام مي‌دهند. دانشجويان در اين قالب به همراه سالمندان زماني را براي ديدن يك فيلم اختصاص مي‌دهند تا سالمند رنج تنهايي فيلم‌ديدن را تجربه نكند. يكي ديگر از كار‌هايي كه در اين ارتباط انجام مي‌شود تعريف داستان‌ها و تجربه‌هاي زندگي براي دانشجويان توسط سالمندان است.

انجام امور منزل نيز توسط استارتاپ براي سالمندان فراهم شده است. به اين ترتيب يخچال، آشپزخانه، گاراژ و هر مكان ديگري كه نياز به نظافت داشته باشد براي سالمند انجام مي‌شود.

مددكاران در اين برنامه براي سالمندان آشپزي مي‌كنند تا آن‌ها لذت خوردن يك وعده غذاي خانگي و خوشمزه را تجربه كنند.

مددكاران همچنين لباس‌ها را به خشكشويي مي‌برند و آن‌ها را اتو مي‌كنند تا پاكيزگي و آراستگي سالمند هميشه حفظ شود.

علاوه بر اين، مددكاران خانه سالمندان را مرتب مي‌كنند و فرقي ندارد كه اين مرتب كردن مربوط به آشپزخانه، اتاق‌ها يا كمد‌هاي لباس باشد.


Nesterly

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

تنهايي، يكي از مشكلات افرادي است كه پا به سن گذاشته‌اند. خيلي‌ها بچه‌هايشان در شهر يا كشور ديگري زندگي مي‌كنند و تنهايي حسابي آزارشان مي‌دهد. در بسياري از كشور‌هاي جهان استفاده از يك خانه به‌صورت مشترك يكي از راه‌حل‌ها براي پايين آوردن هزينه‌هاي زندگي، به‌ويژه در شهر‌هاي گران است. استارتاپ نسترلي (Nesterly) راهي است كه افراد سالمند را به جواناني كه دنبال مسكن ارزان‌قيمت هستند متصل مي‌كند.

اغلب پلتفرم‌هاي زندگي مشترك، افراد جوان را هدف گرفته‌اند، اما كار اين استارتاپ متفاوت است. استارتاپ نسترلي فضايي رقابتي را با راه‌حلي بديع ايجاد كرده كه با شرايط سالمندان تنها كه فضاي اضافه دارند و جواناني كه دنبال يك مسكن ارزان‌قيمت هستند منطبق است؛ يك راه‌حل برد-برد! نسترلي با غربالگري، توافقنامه‌هاي همسان‌سازي قابل تنظيم و پشتيباني مداوم، به ايجاد ارتباط بين نسلي ايمن و آسان كمك مي‌كند.

اين اپليكيشن ۲ بخش «مهمان» و «ميزبان» دارد. اگر به‌عنوان مهمان وارد اين اپليكيشن شويد، ابتدا لازم است كه مشخصات خود، اعم از عادت‌ها و علايق خود را به‌همراه يك عكس از خودتان ثبت كنيد. حالا بايد به‌دنبال موقعيت جغرافيايي، تاريخ و قيمت ميزبان‌ها بگرديد تا يك ميزبان كه با عرف جامعه و شرايطتان متناسب است پيدا كنيد. همچنين مي‌توانيد ميزبان‌هاي مطلوب را در قسمت favorite ثبت كنيد تا بعدا به سراغشان برويد.

در آخرين مرحله درخواست‌هاي رزرو را با يك پيامك ارسال مي‌كنيد و منتظر پاسخ مي‌مانيد. درصورتي كه به‌عنوان ميزبان مي‌خواهيد عضو اين اپليكيشن شويد ابتدا لازم است كه توصيف مختصري از خانه و همسايه‌هاي خود به همراه يك عكس و قيمت ثبت كنيد. در مرحله بعد ميزبان كه همان فرد سالمند است يك توافقنامه از قوانين شخصي منزل خود آماده مي‌كند.


Sound Mind

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اپليكيشن Sound Mind با استفاده از هوش‌مصنوعي امكان استفاده سالمندان از فناوري‌هاي جديد را با كمك دستياري صوتي فراهم مي‌كند.

اين استارتاپ از الكساي شركت آمازون استفاده مي‌كند تا علاوه بر اين، به پرستاران كمك كند كه ارتباطاتشان را با افراد سالمند بهبود بخشند. بعد از دريافت بودجه اصلي در ابتداي سال ۲۰۱۹ توسط اين اپليكيشن، بايد ديد كه كداميك از سالمندان پذيراي اين راه‌حل ساده هستند. اين اپليكيشن در وب‌سايت خود ماموريتش را چنين بيان كرده است: ماموريت ما دگرگون كردن زندگي سالمندان از طريق توانمند كردن آنها، كمك گرفتن از مددكاران و تقويت ارتباطات بين‌نسلي است.

اين اپليكيشن از طريق صدا مي‌خواهد مشكلات سالمندان را رفع كند. زندگي سالمندان تجربه‌اي مفيد براي مديران و كاركنان مي‌تواند باشد، اما بدون ابزار‌هاي درست كمك به بهبود عملكرد و افزايش رضايت آن‌ها كاري دشوار به‌نظر مي‌رسد. با اين اپليكيشن افراد سالمند به‌راحتي درخواست‌هاي خود را به زبان مي‌آورند تا به دستياري كه مي‌تواند آن خواسته را برآورده كند، منتقل شود.

سالمندان همچنين از اين طريق مي‌توانند با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار كنند و به‌راحتي به موزيك، اخبار و بسياري از خدمات آنلاين ديگر بدون اينكه نيازي به تلفن هوشمند باشد دسترسي داشته باشند.

سالمندان به اين ترتيب مي‌توانند تقويم‌ها و برنامه‌هاي يادآوري خود، مثل زمان خوردن داروهايشان را آپديت كنند. همچنين مددكاران به‌راحتي مي‌توانند آنچه سالمندان نياز دارند را متوجه شوند، كار‌ها را اولويت‌بندي كنند و وظايف محوله را انجام دهند.


Tomorrow Ideas

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اين اپليكيشن نخستين اپليكيشن تلفن‌همراه در جهان است كه درخواست‌هاي قانوني، مشكلات كارت‌هاي اعتباري و بيمه را براي ارائه به افراد تنها، با هم ادغام و راهي آسان براي استفاده از آن‌ها فراهم كرده است.

اين استارتاپ، اپليكيشني طراحي كرده است كه شما را به خانواده وصل مي‌كند تا تصميمات مهم را با كمك همديگر بگيريد. اين اپليكيشن براي همه خانواده‌ها كارايي دارد و متناسب با قوانين همان ايالت طراحي شده است. شما مي‌توانيد تصميمات مرتبط با مسائل مالي و بيمه را با آگاهي از اصطلاحات قانوني اتخاذ كنيد. اين استارتاپ در سال ۲۰۱۶ در سياتل آمريكا راه‌اندازي شد و سازندگان آن ادعا مي‌كنند كه كار با اپليكيشن Tomorrow بسيار آسان است.


Leeo

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اين استارتاپ مدت كوتاهي است كه راه‌اندازي شده، اما در همين مدت ۴۰ ميليون دلار درآمد داشته است. بنيانگذاران اين استارتاپ جايزه بهترين نوآوري را در همايش حوزه‌هاي تكنولوژي سال ۲۰۱۹ از آن خود كردند.

چرا آن‌ها در سال ۲۰۱۹ چنين ارزشي پيدا كردند؟ آن‌ها يك رويكرد جديد را در موضوع «نظارت بر سلامت» پيشنهاد مي‌كنند. لئو اين امكان را به شما مي‌دهد كه چرخه‌اي مطمئن از خانواده و دوستان ايجاد كنيد. شما با اين افراد مي‌توانيد رفت‌وآمد، فعاليت، سلامتي، محيط يا مكان‌هاي تكرارشونده خود و آنچه براي شما مناسب است را به اشتراك بگذاريد. اگر خطا و اتفاق نادرستي ديده شود، اين اپليكيشن به دوستان، خانواده يا مددكاران حرفه‌اي اطلاع مي‌دهد.

اين اپليكيشن با استفاده از يك ابزار، خانه شما را به‌منظور بررسي شرايط غيرمعمول رصد مي‌كند و با استفاده از آن، نياز افراد خانواده‌هايي كه به دلايل مختلف از همديگر دور افتاده‌اند به خوبي برآورده مي‌شود. سنسور‌هاي هوشمند با فرستادن هشدار و شماره‌گيري اتوماتيك دوستان، خانواده و مددكاران حرفه‌اي، به سالمندان كمك مي‌كند كه سلامت و ايمن زندگي كنند و در عين حال حريم شخصي خود را داشته باشند. در واقع با وجود دوري از افراد، آن‌ها به‌صورت لحظه‌اي از شرايط و سلامتي فرد سالمند مطلع مي‌شوند.


GrownUp

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

خيلي از جوانان حتي از نسل استارتاپي به‌دنبال استفاده از تجربه‌هاي افراد مسن در حوزه‌هاي مختلف، از تجارت گرفته تا كار‌هاي فني، هستند.

اين استارتاپ يك بستر آنلاين است كه سالمندان را به‌عنوان مربي با جواناني كه به‌دنبال راهنما در زندگي شخصي خود هستند مرتبط مي‌كند. در واقع شما به‌عنوان يك جوان دنبال فردي مي‌گرديد كه حاضر است تجربه ساليان خود را كه در هيچ كتاب و دانشگاهي هم تدريس نمي‌شود در اختيارتان قرار دهد. افراد سالمند زيادي از اين استارتاپ استقبال كرده‌اند، چون آن‌ها از آموزش تجربه‌هايشان لذت مي‌برند و اوقات فراغت‌شان هم پر مي‌شود. آموزش طيف گسترده‌اي در اين اپليكيشن دارد؛ از آشپزي گرفته تا علوم پايه مثل شيمي و رياضي!


Intuition Robotics

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اين استارتاپ در واقع پشت‌پرده پلتفرم ElliQ است. در واقع اين استارتاپ راه‌حل‌هاي روباتيك براي زندگي بهتر و شادتر سالمندان فراهم مي‌كند. ElliQ در واقع روبات كوچك و هوشمندي است كه گوشه خانه جا خوش كرده، ولي وارد مكالمه با افراد سالمند مي‌شود و به سؤالات آن‌ها پاسخ مي‌دهد و كار‌هايي كه از او خواسته مي‌شود را انجام مي‌دهد.

مثلا هوش مصنوعي اين روبات به‌تدريج ياد مي‌گيرد كه صاحب پيرش بيشتر به چه نوع موسيقي‌هايي علاقه دارد. در زمان برپايي نمايشگاه CES اين استارتاپ اعلام كرد كه بيشتر روبات‌هاي اجتماعي هم‌اكنون براي سفارش اوليه آماده هستند. اين شركت همچنين راه‌اندازي پلتفرم Q را كه يك پلتفرم شناختي هوش مصنوعي به‌حساب مي‌آيد اعلام كرده است. راه‌اندازي پلتفرم Q نشان‌دهنده توسعه قابل‌توجهي در زمينه روبات‌هاي اجتماعي براي افراد سالمند است. در طول سال‌هاي گذشته اين شركت رشد سريعي را با تيم خود تجربه كرده، به‌طوري كه تعداد كاركنان آن در ۲ دفتر به ۵۰ نفر رسيده است. اين شركت امسال با برنامه‌ريزي‌هاي خود دفتر سومي در ژاپن هم افتتاح كرده است.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/921480/زندگي-استارتاپي-براي-موسفيدها

زندگي استارتاپي براي موسفيدها

۶۴ بازديد

با پيشرفت علم پزشكي، كنترل بيماري‌ها، كاهش جنگ‌ها و كنترل بلاياي طبيعي و همچنين توجه به بهداشت فردي، ميانگين سن مردم هم افزايش يافته است. به همين‌خاطر است كه يكي از حوزه‌هاي پررونق فعاليت استارتاپي در جهان مربوط به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هاي جهان است. ديگر خيلي كوته‌بيني است كه زندگي افرادي كه پا به سن مي‌گذارند را تنها به ماندن در خانه يا رفتن به خانه سالمندان خلاصه كرد.

پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها حالا بخش مهمي از جامعه جهاني هستند كه مثل هر فرد ديگري حق زندگي فعال و پويا دارند. به گزارش همشهري، براي داشتن اين زندگي، يكي از راه حل‌ها، استارتاپ‌ها يا كسب‌وكار‌هاي نوپاي مرتبط با سالمندان است.

شركت‌هايي كه نياز به اين موضوع را دريافته‌اند مدتي است كه دست به‌كار شده‌اند و با طراحي اپليكيشن‌ها و ابزار‌هاي گوناگون تلاش مي‌كنند ضمن برقراري ارتباط سالمندان با افراد خانواده، بر سلامت آن‌ها نظارت داشته باشند و نياز‌هاي آن‌ها و جامعه را برطرف كنند. ۲۰۱۸، سال هيجان‌انگيزي براي تكنولوژي‌هاي مرتبط با سالمندان بود. حالا بايد ديد در سال ۲۰۱۹ كدام استارتاپ‌هاي سالمندي با ارزش محسوب مي‌شوند؟ در ادامه با ۷ استارتاپ شناخته‌شده در اين زمينه آشنا مي‌شويد.

Papa Technologies

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

Papa يك بستر آنلاين است كه دانشجويان را به شهروندان سالمندي كه نياز به رفت‌و‌آمد، كمك در خانه، آموزش‌هاي فناوري، مصاحبت و ساير خدمات سالمندي دارند، مرتبط مي‌كند.

بسياري از دانشجويان در كشور‌هاي مختلف دنيا كار‌هاي پاره‌وقت براي تامين هزينه تحصيل خود دارند و گروهي هم از انجام كار‌هاي خيريه به‌صورت داوطلبانه لذت مي‌برند و انرژي مثبت آن را حس مي‌كنند.

اين شركت در سال ۲۰۱۷ آغاز به‌كار كرد و با دريافت تسهيلات در سال ۲۰۱۸ توانست به تلاش‌هايش براي جذب بيشتر سالمندان بيفزايد.

اين اپليكيشن شرايطي را فراهم كرده است كه سالمندان با كمك دانشجويان مي‌توانند براي خريد مواد غذايي و انجام امور جاري اقدام كنند. همچنين مددكاران به سالمندان آموزش مي‌دهند كه چگونه از گوشي هوشمند خود استفاده كنند تا بتوانند با عزيزان خود در ارتباط باشند. علاوه بر اين، به سالمندان چگونگي كار با كامپيوتر و برنامه‌هاي گوناگوني كه نياز دارند آموزش داده مي‌شود. كار با تبلت و چگونگي نصب اپليكيشن‌ها، بازي كردن با گيم‌هاي موجود و عكس گرفتن يكي ديگر از اين آموزش‌هاست كه توسط مددكار به سالمند آموزش داده مي‌شود. تنظيم تلويزيون هوشمند، نصب دي‌وي‌دي پلير و وصل شدن به اينترنت هم در رديف همين آموزش‌هاست.

در زمينه حمل‌ونقل، مددكاران، سالمندان را به مطب پزشك مي‌برند و منتظر مي‌شوند تا كار آن‌ها در مطب تمام شود. مددكاران همچنين براي رزرو بليت و بردن آن‌ها به فرودگاه‌ها، ايستگاه‌هاي قطار و بنادر مسافري، به سالمندان كمك مي‌كنند. مددكاران در اين زمينه تمام تلاش خود را مي‌كنند تا سفري ايمن و مقرون به‌صرفه براي سالمندان ترتيب دهند. انجام اموري مانند مراجعه به بانك، داروخانه، خشكشويي و هر مكان ديگري كه سالمند نياز دارد به آن مراجعه كند توسط مددكاران انجام مي‌شود.

اين اپليكيشن همچنين اين امكان را فراهم كرده است كه دانشجويان زماني را با سالمندان سپري كنند. گذران اوقات سرگرم‌كننده و انجام بازي‌هاي فكري مثل شطرنج با آن‌ها در همين چارچوب انجام مي‌شود. خارج شدن از خانه، قدم زدن و صرف يك فنجان چاي يا يك وعده غذا در يك رستوران از كار‌هايي است كه دانشجويان به همراه سالمندان انجام مي‌دهند. دانشجويان در اين قالب به همراه سالمندان زماني را براي ديدن يك فيلم اختصاص مي‌دهند تا سالمند رنج تنهايي فيلم‌ديدن را تجربه نكند. يكي ديگر از كار‌هايي كه در اين ارتباط انجام مي‌شود تعريف داستان‌ها و تجربه‌هاي زندگي براي دانشجويان توسط سالمندان است.

انجام امور منزل نيز توسط استارتاپ براي سالمندان فراهم شده است. به اين ترتيب يخچال، آشپزخانه، گاراژ و هر مكان ديگري كه نياز به نظافت داشته باشد براي سالمند انجام مي‌شود.

مددكاران در اين برنامه براي سالمندان آشپزي مي‌كنند تا آن‌ها لذت خوردن يك وعده غذاي خانگي و خوشمزه را تجربه كنند.

مددكاران همچنين لباس‌ها را به خشكشويي مي‌برند و آن‌ها را اتو مي‌كنند تا پاكيزگي و آراستگي سالمند هميشه حفظ شود.

علاوه بر اين، مددكاران خانه سالمندان را مرتب مي‌كنند و فرقي ندارد كه اين مرتب كردن مربوط به آشپزخانه، اتاق‌ها يا كمد‌هاي لباس باشد.


Nesterly

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

تنهايي، يكي از مشكلات افرادي است كه پا به سن گذاشته‌اند. خيلي‌ها بچه‌هايشان در شهر يا كشور ديگري زندگي مي‌كنند و تنهايي حسابي آزارشان مي‌دهد. در بسياري از كشور‌هاي جهان استفاده از يك خانه به‌صورت مشترك يكي از راه‌حل‌ها براي پايين آوردن هزينه‌هاي زندگي، به‌ويژه در شهر‌هاي گران است. استارتاپ نسترلي (Nesterly) راهي است كه افراد سالمند را به جواناني كه دنبال مسكن ارزان‌قيمت هستند متصل مي‌كند.

اغلب پلتفرم‌هاي زندگي مشترك، افراد جوان را هدف گرفته‌اند، اما كار اين استارتاپ متفاوت است. استارتاپ نسترلي فضايي رقابتي را با راه‌حلي بديع ايجاد كرده كه با شرايط سالمندان تنها كه فضاي اضافه دارند و جواناني كه دنبال يك مسكن ارزان‌قيمت هستند منطبق است؛ يك راه‌حل برد-برد! نسترلي با غربالگري، توافقنامه‌هاي همسان‌سازي قابل تنظيم و پشتيباني مداوم، به ايجاد ارتباط بين نسلي ايمن و آسان كمك مي‌كند.

اين اپليكيشن ۲ بخش «مهمان» و «ميزبان» دارد. اگر به‌عنوان مهمان وارد اين اپليكيشن شويد، ابتدا لازم است كه مشخصات خود، اعم از عادت‌ها و علايق خود را به‌همراه يك عكس از خودتان ثبت كنيد. حالا بايد به‌دنبال موقعيت جغرافيايي، تاريخ و قيمت ميزبان‌ها بگرديد تا يك ميزبان كه با عرف جامعه و شرايطتان متناسب است پيدا كنيد. همچنين مي‌توانيد ميزبان‌هاي مطلوب را در قسمت favorite ثبت كنيد تا بعدا به سراغشان برويد.

در آخرين مرحله درخواست‌هاي رزرو را با يك پيامك ارسال مي‌كنيد و منتظر پاسخ مي‌مانيد. درصورتي كه به‌عنوان ميزبان مي‌خواهيد عضو اين اپليكيشن شويد ابتدا لازم است كه توصيف مختصري از خانه و همسايه‌هاي خود به همراه يك عكس و قيمت ثبت كنيد. در مرحله بعد ميزبان كه همان فرد سالمند است يك توافقنامه از قوانين شخصي منزل خود آماده مي‌كند.


Sound Mind

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اپليكيشن Sound Mind با استفاده از هوش‌مصنوعي امكان استفاده سالمندان از فناوري‌هاي جديد را با كمك دستياري صوتي فراهم مي‌كند.

اين استارتاپ از الكساي شركت آمازون استفاده مي‌كند تا علاوه بر اين، به پرستاران كمك كند كه ارتباطاتشان را با افراد سالمند بهبود بخشند. بعد از دريافت بودجه اصلي در ابتداي سال ۲۰۱۹ توسط اين اپليكيشن، بايد ديد كه كداميك از سالمندان پذيراي اين راه‌حل ساده هستند. اين اپليكيشن در وب‌سايت خود ماموريتش را چنين بيان كرده است: ماموريت ما دگرگون كردن زندگي سالمندان از طريق توانمند كردن آنها، كمك گرفتن از مددكاران و تقويت ارتباطات بين‌نسلي است.

اين اپليكيشن از طريق صدا مي‌خواهد مشكلات سالمندان را رفع كند. زندگي سالمندان تجربه‌اي مفيد براي مديران و كاركنان مي‌تواند باشد، اما بدون ابزار‌هاي درست كمك به بهبود عملكرد و افزايش رضايت آن‌ها كاري دشوار به‌نظر مي‌رسد. با اين اپليكيشن افراد سالمند به‌راحتي درخواست‌هاي خود را به زبان مي‌آورند تا به دستياري كه مي‌تواند آن خواسته را برآورده كند، منتقل شود.

سالمندان همچنين از اين طريق مي‌توانند با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار كنند و به‌راحتي به موزيك، اخبار و بسياري از خدمات آنلاين ديگر بدون اينكه نيازي به تلفن هوشمند باشد دسترسي داشته باشند.

سالمندان به اين ترتيب مي‌توانند تقويم‌ها و برنامه‌هاي يادآوري خود، مثل زمان خوردن داروهايشان را آپديت كنند. همچنين مددكاران به‌راحتي مي‌توانند آنچه سالمندان نياز دارند را متوجه شوند، كار‌ها را اولويت‌بندي كنند و وظايف محوله را انجام دهند.


Tomorrow Ideas

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اين اپليكيشن نخستين اپليكيشن تلفن‌همراه در جهان است كه درخواست‌هاي قانوني، مشكلات كارت‌هاي اعتباري و بيمه را براي ارائه به افراد تنها، با هم ادغام و راهي آسان براي استفاده از آن‌ها فراهم كرده است.

اين استارتاپ، اپليكيشني طراحي كرده است كه شما را به خانواده وصل مي‌كند تا تصميمات مهم را با كمك همديگر بگيريد. اين اپليكيشن براي همه خانواده‌ها كارايي دارد و متناسب با قوانين همان ايالت طراحي شده است. شما مي‌توانيد تصميمات مرتبط با مسائل مالي و بيمه را با آگاهي از اصطلاحات قانوني اتخاذ كنيد. اين استارتاپ در سال ۲۰۱۶ در سياتل آمريكا راه‌اندازي شد و سازندگان آن ادعا مي‌كنند كه كار با اپليكيشن Tomorrow بسيار آسان است.


Leeo

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اين استارتاپ مدت كوتاهي است كه راه‌اندازي شده، اما در همين مدت ۴۰ ميليون دلار درآمد داشته است. بنيانگذاران اين استارتاپ جايزه بهترين نوآوري را در همايش حوزه‌هاي تكنولوژي سال ۲۰۱۹ از آن خود كردند.

چرا آن‌ها در سال ۲۰۱۹ چنين ارزشي پيدا كردند؟ آن‌ها يك رويكرد جديد را در موضوع «نظارت بر سلامت» پيشنهاد مي‌كنند. لئو اين امكان را به شما مي‌دهد كه چرخه‌اي مطمئن از خانواده و دوستان ايجاد كنيد. شما با اين افراد مي‌توانيد رفت‌وآمد، فعاليت، سلامتي، محيط يا مكان‌هاي تكرارشونده خود و آنچه براي شما مناسب است را به اشتراك بگذاريد. اگر خطا و اتفاق نادرستي ديده شود، اين اپليكيشن به دوستان، خانواده يا مددكاران حرفه‌اي اطلاع مي‌دهد.

اين اپليكيشن با استفاده از يك ابزار، خانه شما را به‌منظور بررسي شرايط غيرمعمول رصد مي‌كند و با استفاده از آن، نياز افراد خانواده‌هايي كه به دلايل مختلف از همديگر دور افتاده‌اند به خوبي برآورده مي‌شود. سنسور‌هاي هوشمند با فرستادن هشدار و شماره‌گيري اتوماتيك دوستان، خانواده و مددكاران حرفه‌اي، به سالمندان كمك مي‌كند كه سلامت و ايمن زندگي كنند و در عين حال حريم شخصي خود را داشته باشند. در واقع با وجود دوري از افراد، آن‌ها به‌صورت لحظه‌اي از شرايط و سلامتي فرد سالمند مطلع مي‌شوند.


GrownUp

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

خيلي از جوانان حتي از نسل استارتاپي به‌دنبال استفاده از تجربه‌هاي افراد مسن در حوزه‌هاي مختلف، از تجارت گرفته تا كار‌هاي فني، هستند.

اين استارتاپ يك بستر آنلاين است كه سالمندان را به‌عنوان مربي با جواناني كه به‌دنبال راهنما در زندگي شخصي خود هستند مرتبط مي‌كند. در واقع شما به‌عنوان يك جوان دنبال فردي مي‌گرديد كه حاضر است تجربه ساليان خود را كه در هيچ كتاب و دانشگاهي هم تدريس نمي‌شود در اختيارتان قرار دهد. افراد سالمند زيادي از اين استارتاپ استقبال كرده‌اند، چون آن‌ها از آموزش تجربه‌هايشان لذت مي‌برند و اوقات فراغت‌شان هم پر مي‌شود. آموزش طيف گسترده‌اي در اين اپليكيشن دارد؛ از آشپزي گرفته تا علوم پايه مثل شيمي و رياضي!


Intuition Robotics

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اين استارتاپ در واقع پشت‌پرده پلتفرم ElliQ است. در واقع اين استارتاپ راه‌حل‌هاي روباتيك براي زندگي بهتر و شادتر سالمندان فراهم مي‌كند. ElliQ در واقع روبات كوچك و هوشمندي است كه گوشه خانه جا خوش كرده، ولي وارد مكالمه با افراد سالمند مي‌شود و به سؤالات آن‌ها پاسخ مي‌دهد و كار‌هايي كه از او خواسته مي‌شود را انجام مي‌دهد.

مثلا هوش مصنوعي اين روبات به‌تدريج ياد مي‌گيرد كه صاحب پيرش بيشتر به چه نوع موسيقي‌هايي علاقه دارد. در زمان برپايي نمايشگاه CES اين استارتاپ اعلام كرد كه بيشتر روبات‌هاي اجتماعي هم‌اكنون براي سفارش اوليه آماده هستند. اين شركت همچنين راه‌اندازي پلتفرم Q را كه يك پلتفرم شناختي هوش مصنوعي به‌حساب مي‌آيد اعلام كرده است. راه‌اندازي پلتفرم Q نشان‌دهنده توسعه قابل‌توجهي در زمينه روبات‌هاي اجتماعي براي افراد سالمند است. در طول سال‌هاي گذشته اين شركت رشد سريعي را با تيم خود تجربه كرده، به‌طوري كه تعداد كاركنان آن در ۲ دفتر به ۵۰ نفر رسيده است. اين شركت امسال با برنامه‌ريزي‌هاي خود دفتر سومي در ژاپن هم افتتاح كرده است.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/921480/زندگي-استارتاپي-براي-موسفيدها

زندگي استارتاپي براي موسفيدها

۹۱ بازديد

با پيشرفت علم پزشكي، كنترل بيماري‌ها، كاهش جنگ‌ها و كنترل بلاياي طبيعي و همچنين توجه به بهداشت فردي، ميانگين سن مردم هم افزايش يافته است. به همين‌خاطر است كه يكي از حوزه‌هاي پررونق فعاليت استارتاپي در جهان مربوط به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هاي جهان است. ديگر خيلي كوته‌بيني است كه زندگي افرادي كه پا به سن مي‌گذارند را تنها به ماندن در خانه يا رفتن به خانه سالمندان خلاصه كرد.

پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها حالا بخش مهمي از جامعه جهاني هستند كه مثل هر فرد ديگري حق زندگي فعال و پويا دارند. به گزارش همشهري، براي داشتن اين زندگي، يكي از راه حل‌ها، استارتاپ‌ها يا كسب‌وكار‌هاي نوپاي مرتبط با سالمندان است.

شركت‌هايي كه نياز به اين موضوع را دريافته‌اند مدتي است كه دست به‌كار شده‌اند و با طراحي اپليكيشن‌ها و ابزار‌هاي گوناگون تلاش مي‌كنند ضمن برقراري ارتباط سالمندان با افراد خانواده، بر سلامت آن‌ها نظارت داشته باشند و نياز‌هاي آن‌ها و جامعه را برطرف كنند. ۲۰۱۸، سال هيجان‌انگيزي براي تكنولوژي‌هاي مرتبط با سالمندان بود. حالا بايد ديد در سال ۲۰۱۹ كدام استارتاپ‌هاي سالمندي با ارزش محسوب مي‌شوند؟ در ادامه با ۷ استارتاپ شناخته‌شده در اين زمينه آشنا مي‌شويد.

Papa Technologies

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

Papa يك بستر آنلاين است كه دانشجويان را به شهروندان سالمندي كه نياز به رفت‌و‌آمد، كمك در خانه، آموزش‌هاي فناوري، مصاحبت و ساير خدمات سالمندي دارند، مرتبط مي‌كند.

بسياري از دانشجويان در كشور‌هاي مختلف دنيا كار‌هاي پاره‌وقت براي تامين هزينه تحصيل خود دارند و گروهي هم از انجام كار‌هاي خيريه به‌صورت داوطلبانه لذت مي‌برند و انرژي مثبت آن را حس مي‌كنند.

اين شركت در سال ۲۰۱۷ آغاز به‌كار كرد و با دريافت تسهيلات در سال ۲۰۱۸ توانست به تلاش‌هايش براي جذب بيشتر سالمندان بيفزايد.

اين اپليكيشن شرايطي را فراهم كرده است كه سالمندان با كمك دانشجويان مي‌توانند براي خريد مواد غذايي و انجام امور جاري اقدام كنند. همچنين مددكاران به سالمندان آموزش مي‌دهند كه چگونه از گوشي هوشمند خود استفاده كنند تا بتوانند با عزيزان خود در ارتباط باشند. علاوه بر اين، به سالمندان چگونگي كار با كامپيوتر و برنامه‌هاي گوناگوني كه نياز دارند آموزش داده مي‌شود. كار با تبلت و چگونگي نصب اپليكيشن‌ها، بازي كردن با گيم‌هاي موجود و عكس گرفتن يكي ديگر از اين آموزش‌هاست كه توسط مددكار به سالمند آموزش داده مي‌شود. تنظيم تلويزيون هوشمند، نصب دي‌وي‌دي پلير و وصل شدن به اينترنت هم در رديف همين آموزش‌هاست.

در زمينه حمل‌ونقل، مددكاران، سالمندان را به مطب پزشك مي‌برند و منتظر مي‌شوند تا كار آن‌ها در مطب تمام شود. مددكاران همچنين براي رزرو بليت و بردن آن‌ها به فرودگاه‌ها، ايستگاه‌هاي قطار و بنادر مسافري، به سالمندان كمك مي‌كنند. مددكاران در اين زمينه تمام تلاش خود را مي‌كنند تا سفري ايمن و مقرون به‌صرفه براي سالمندان ترتيب دهند. انجام اموري مانند مراجعه به بانك، داروخانه، خشكشويي و هر مكان ديگري كه سالمند نياز دارد به آن مراجعه كند توسط مددكاران انجام مي‌شود.

اين اپليكيشن همچنين اين امكان را فراهم كرده است كه دانشجويان زماني را با سالمندان سپري كنند. گذران اوقات سرگرم‌كننده و انجام بازي‌هاي فكري مثل شطرنج با آن‌ها در همين چارچوب انجام مي‌شود. خارج شدن از خانه، قدم زدن و صرف يك فنجان چاي يا يك وعده غذا در يك رستوران از كار‌هايي است كه دانشجويان به همراه سالمندان انجام مي‌دهند. دانشجويان در اين قالب به همراه سالمندان زماني را براي ديدن يك فيلم اختصاص مي‌دهند تا سالمند رنج تنهايي فيلم‌ديدن را تجربه نكند. يكي ديگر از كار‌هايي كه در اين ارتباط انجام مي‌شود تعريف داستان‌ها و تجربه‌هاي زندگي براي دانشجويان توسط سالمندان است.

انجام امور منزل نيز توسط استارتاپ براي سالمندان فراهم شده است. به اين ترتيب يخچال، آشپزخانه، گاراژ و هر مكان ديگري كه نياز به نظافت داشته باشد براي سالمند انجام مي‌شود.

مددكاران در اين برنامه براي سالمندان آشپزي مي‌كنند تا آن‌ها لذت خوردن يك وعده غذاي خانگي و خوشمزه را تجربه كنند.

مددكاران همچنين لباس‌ها را به خشكشويي مي‌برند و آن‌ها را اتو مي‌كنند تا پاكيزگي و آراستگي سالمند هميشه حفظ شود.

علاوه بر اين، مددكاران خانه سالمندان را مرتب مي‌كنند و فرقي ندارد كه اين مرتب كردن مربوط به آشپزخانه، اتاق‌ها يا كمد‌هاي لباس باشد.


Nesterly

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

تنهايي، يكي از مشكلات افرادي است كه پا به سن گذاشته‌اند. خيلي‌ها بچه‌هايشان در شهر يا كشور ديگري زندگي مي‌كنند و تنهايي حسابي آزارشان مي‌دهد. در بسياري از كشور‌هاي جهان استفاده از يك خانه به‌صورت مشترك يكي از راه‌حل‌ها براي پايين آوردن هزينه‌هاي زندگي، به‌ويژه در شهر‌هاي گران است. استارتاپ نسترلي (Nesterly) راهي است كه افراد سالمند را به جواناني كه دنبال مسكن ارزان‌قيمت هستند متصل مي‌كند.

اغلب پلتفرم‌هاي زندگي مشترك، افراد جوان را هدف گرفته‌اند، اما كار اين استارتاپ متفاوت است. استارتاپ نسترلي فضايي رقابتي را با راه‌حلي بديع ايجاد كرده كه با شرايط سالمندان تنها كه فضاي اضافه دارند و جواناني كه دنبال يك مسكن ارزان‌قيمت هستند منطبق است؛ يك راه‌حل برد-برد! نسترلي با غربالگري، توافقنامه‌هاي همسان‌سازي قابل تنظيم و پشتيباني مداوم، به ايجاد ارتباط بين نسلي ايمن و آسان كمك مي‌كند.

اين اپليكيشن ۲ بخش «مهمان» و «ميزبان» دارد. اگر به‌عنوان مهمان وارد اين اپليكيشن شويد، ابتدا لازم است كه مشخصات خود، اعم از عادت‌ها و علايق خود را به‌همراه يك عكس از خودتان ثبت كنيد. حالا بايد به‌دنبال موقعيت جغرافيايي، تاريخ و قيمت ميزبان‌ها بگرديد تا يك ميزبان كه با عرف جامعه و شرايطتان متناسب است پيدا كنيد. همچنين مي‌توانيد ميزبان‌هاي مطلوب را در قسمت favorite ثبت كنيد تا بعدا به سراغشان برويد.

در آخرين مرحله درخواست‌هاي رزرو را با يك پيامك ارسال مي‌كنيد و منتظر پاسخ مي‌مانيد. درصورتي كه به‌عنوان ميزبان مي‌خواهيد عضو اين اپليكيشن شويد ابتدا لازم است كه توصيف مختصري از خانه و همسايه‌هاي خود به همراه يك عكس و قيمت ثبت كنيد. در مرحله بعد ميزبان كه همان فرد سالمند است يك توافقنامه از قوانين شخصي منزل خود آماده مي‌كند.


Sound Mind

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اپليكيشن Sound Mind با استفاده از هوش‌مصنوعي امكان استفاده سالمندان از فناوري‌هاي جديد را با كمك دستياري صوتي فراهم مي‌كند.

اين استارتاپ از الكساي شركت آمازون استفاده مي‌كند تا علاوه بر اين، به پرستاران كمك كند كه ارتباطاتشان را با افراد سالمند بهبود بخشند. بعد از دريافت بودجه اصلي در ابتداي سال ۲۰۱۹ توسط اين اپليكيشن، بايد ديد كه كداميك از سالمندان پذيراي اين راه‌حل ساده هستند. اين اپليكيشن در وب‌سايت خود ماموريتش را چنين بيان كرده است: ماموريت ما دگرگون كردن زندگي سالمندان از طريق توانمند كردن آنها، كمك گرفتن از مددكاران و تقويت ارتباطات بين‌نسلي است.

اين اپليكيشن از طريق صدا مي‌خواهد مشكلات سالمندان را رفع كند. زندگي سالمندان تجربه‌اي مفيد براي مديران و كاركنان مي‌تواند باشد، اما بدون ابزار‌هاي درست كمك به بهبود عملكرد و افزايش رضايت آن‌ها كاري دشوار به‌نظر مي‌رسد. با اين اپليكيشن افراد سالمند به‌راحتي درخواست‌هاي خود را به زبان مي‌آورند تا به دستياري كه مي‌تواند آن خواسته را برآورده كند، منتقل شود.

سالمندان همچنين از اين طريق مي‌توانند با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار كنند و به‌راحتي به موزيك، اخبار و بسياري از خدمات آنلاين ديگر بدون اينكه نيازي به تلفن هوشمند باشد دسترسي داشته باشند.

سالمندان به اين ترتيب مي‌توانند تقويم‌ها و برنامه‌هاي يادآوري خود، مثل زمان خوردن داروهايشان را آپديت كنند. همچنين مددكاران به‌راحتي مي‌توانند آنچه سالمندان نياز دارند را متوجه شوند، كار‌ها را اولويت‌بندي كنند و وظايف محوله را انجام دهند.


Tomorrow Ideas

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اين اپليكيشن نخستين اپليكيشن تلفن‌همراه در جهان است كه درخواست‌هاي قانوني، مشكلات كارت‌هاي اعتباري و بيمه را براي ارائه به افراد تنها، با هم ادغام و راهي آسان براي استفاده از آن‌ها فراهم كرده است.

اين استارتاپ، اپليكيشني طراحي كرده است كه شما را به خانواده وصل مي‌كند تا تصميمات مهم را با كمك همديگر بگيريد. اين اپليكيشن براي همه خانواده‌ها كارايي دارد و متناسب با قوانين همان ايالت طراحي شده است. شما مي‌توانيد تصميمات مرتبط با مسائل مالي و بيمه را با آگاهي از اصطلاحات قانوني اتخاذ كنيد. اين استارتاپ در سال ۲۰۱۶ در سياتل آمريكا راه‌اندازي شد و سازندگان آن ادعا مي‌كنند كه كار با اپليكيشن Tomorrow بسيار آسان است.


Leeo

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اين استارتاپ مدت كوتاهي است كه راه‌اندازي شده، اما در همين مدت ۴۰ ميليون دلار درآمد داشته است. بنيانگذاران اين استارتاپ جايزه بهترين نوآوري را در همايش حوزه‌هاي تكنولوژي سال ۲۰۱۹ از آن خود كردند.

چرا آن‌ها در سال ۲۰۱۹ چنين ارزشي پيدا كردند؟ آن‌ها يك رويكرد جديد را در موضوع «نظارت بر سلامت» پيشنهاد مي‌كنند. لئو اين امكان را به شما مي‌دهد كه چرخه‌اي مطمئن از خانواده و دوستان ايجاد كنيد. شما با اين افراد مي‌توانيد رفت‌وآمد، فعاليت، سلامتي، محيط يا مكان‌هاي تكرارشونده خود و آنچه براي شما مناسب است را به اشتراك بگذاريد. اگر خطا و اتفاق نادرستي ديده شود، اين اپليكيشن به دوستان، خانواده يا مددكاران حرفه‌اي اطلاع مي‌دهد.

اين اپليكيشن با استفاده از يك ابزار، خانه شما را به‌منظور بررسي شرايط غيرمعمول رصد مي‌كند و با استفاده از آن، نياز افراد خانواده‌هايي كه به دلايل مختلف از همديگر دور افتاده‌اند به خوبي برآورده مي‌شود. سنسور‌هاي هوشمند با فرستادن هشدار و شماره‌گيري اتوماتيك دوستان، خانواده و مددكاران حرفه‌اي، به سالمندان كمك مي‌كند كه سلامت و ايمن زندگي كنند و در عين حال حريم شخصي خود را داشته باشند. در واقع با وجود دوري از افراد، آن‌ها به‌صورت لحظه‌اي از شرايط و سلامتي فرد سالمند مطلع مي‌شوند.


GrownUp

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

خيلي از جوانان حتي از نسل استارتاپي به‌دنبال استفاده از تجربه‌هاي افراد مسن در حوزه‌هاي مختلف، از تجارت گرفته تا كار‌هاي فني، هستند.

اين استارتاپ يك بستر آنلاين است كه سالمندان را به‌عنوان مربي با جواناني كه به‌دنبال راهنما در زندگي شخصي خود هستند مرتبط مي‌كند. در واقع شما به‌عنوان يك جوان دنبال فردي مي‌گرديد كه حاضر است تجربه ساليان خود را كه در هيچ كتاب و دانشگاهي هم تدريس نمي‌شود در اختيارتان قرار دهد. افراد سالمند زيادي از اين استارتاپ استقبال كرده‌اند، چون آن‌ها از آموزش تجربه‌هايشان لذت مي‌برند و اوقات فراغت‌شان هم پر مي‌شود. آموزش طيف گسترده‌اي در اين اپليكيشن دارد؛ از آشپزي گرفته تا علوم پايه مثل شيمي و رياضي!


Intuition Robotics

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اين استارتاپ در واقع پشت‌پرده پلتفرم ElliQ است. در واقع اين استارتاپ راه‌حل‌هاي روباتيك براي زندگي بهتر و شادتر سالمندان فراهم مي‌كند. ElliQ در واقع روبات كوچك و هوشمندي است كه گوشه خانه جا خوش كرده، ولي وارد مكالمه با افراد سالمند مي‌شود و به سؤالات آن‌ها پاسخ مي‌دهد و كار‌هايي كه از او خواسته مي‌شود را انجام مي‌دهد.

مثلا هوش مصنوعي اين روبات به‌تدريج ياد مي‌گيرد كه صاحب پيرش بيشتر به چه نوع موسيقي‌هايي علاقه دارد. در زمان برپايي نمايشگاه CES اين استارتاپ اعلام كرد كه بيشتر روبات‌هاي اجتماعي هم‌اكنون براي سفارش اوليه آماده هستند. اين شركت همچنين راه‌اندازي پلتفرم Q را كه يك پلتفرم شناختي هوش مصنوعي به‌حساب مي‌آيد اعلام كرده است. راه‌اندازي پلتفرم Q نشان‌دهنده توسعه قابل‌توجهي در زمينه روبات‌هاي اجتماعي براي افراد سالمند است. در طول سال‌هاي گذشته اين شركت رشد سريعي را با تيم خود تجربه كرده، به‌طوري كه تعداد كاركنان آن در ۲ دفتر به ۵۰ نفر رسيده است. اين شركت امسال با برنامه‌ريزي‌هاي خود دفتر سومي در ژاپن هم افتتاح كرده است.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/921480/زندگي-استارتاپي-براي-موسفيدها

زندگي استارتاپي براي موسفيدها

۸۸ بازديد

با پيشرفت علم پزشكي، كنترل بيماري‌ها، كاهش جنگ‌ها و كنترل بلاياي طبيعي و همچنين توجه به بهداشت فردي، ميانگين سن مردم هم افزايش يافته است. به همين‌خاطر است كه يكي از حوزه‌هاي پررونق فعاليت استارتاپي در جهان مربوط به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هاي جهان است. ديگر خيلي كوته‌بيني است كه زندگي افرادي كه پا به سن مي‌گذارند را تنها به ماندن در خانه يا رفتن به خانه سالمندان خلاصه كرد.

پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها حالا بخش مهمي از جامعه جهاني هستند كه مثل هر فرد ديگري حق زندگي فعال و پويا دارند. به گزارش همشهري، براي داشتن اين زندگي، يكي از راه حل‌ها، استارتاپ‌ها يا كسب‌وكار‌هاي نوپاي مرتبط با سالمندان است.

شركت‌هايي كه نياز به اين موضوع را دريافته‌اند مدتي است كه دست به‌كار شده‌اند و با طراحي اپليكيشن‌ها و ابزار‌هاي گوناگون تلاش مي‌كنند ضمن برقراري ارتباط سالمندان با افراد خانواده، بر سلامت آن‌ها نظارت داشته باشند و نياز‌هاي آن‌ها و جامعه را برطرف كنند. ۲۰۱۸، سال هيجان‌انگيزي براي تكنولوژي‌هاي مرتبط با سالمندان بود. حالا بايد ديد در سال ۲۰۱۹ كدام استارتاپ‌هاي سالمندي با ارزش محسوب مي‌شوند؟ در ادامه با ۷ استارتاپ شناخته‌شده در اين زمينه آشنا مي‌شويد.

Papa Technologies

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

Papa يك بستر آنلاين است كه دانشجويان را به شهروندان سالمندي كه نياز به رفت‌و‌آمد، كمك در خانه، آموزش‌هاي فناوري، مصاحبت و ساير خدمات سالمندي دارند، مرتبط مي‌كند.

بسياري از دانشجويان در كشور‌هاي مختلف دنيا كار‌هاي پاره‌وقت براي تامين هزينه تحصيل خود دارند و گروهي هم از انجام كار‌هاي خيريه به‌صورت داوطلبانه لذت مي‌برند و انرژي مثبت آن را حس مي‌كنند.

اين شركت در سال ۲۰۱۷ آغاز به‌كار كرد و با دريافت تسهيلات در سال ۲۰۱۸ توانست به تلاش‌هايش براي جذب بيشتر سالمندان بيفزايد.

اين اپليكيشن شرايطي را فراهم كرده است كه سالمندان با كمك دانشجويان مي‌توانند براي خريد مواد غذايي و انجام امور جاري اقدام كنند. همچنين مددكاران به سالمندان آموزش مي‌دهند كه چگونه از گوشي هوشمند خود استفاده كنند تا بتوانند با عزيزان خود در ارتباط باشند. علاوه بر اين، به سالمندان چگونگي كار با كامپيوتر و برنامه‌هاي گوناگوني كه نياز دارند آموزش داده مي‌شود. كار با تبلت و چگونگي نصب اپليكيشن‌ها، بازي كردن با گيم‌هاي موجود و عكس گرفتن يكي ديگر از اين آموزش‌هاست كه توسط مددكار به سالمند آموزش داده مي‌شود. تنظيم تلويزيون هوشمند، نصب دي‌وي‌دي پلير و وصل شدن به اينترنت هم در رديف همين آموزش‌هاست.

در زمينه حمل‌ونقل، مددكاران، سالمندان را به مطب پزشك مي‌برند و منتظر مي‌شوند تا كار آن‌ها در مطب تمام شود. مددكاران همچنين براي رزرو بليت و بردن آن‌ها به فرودگاه‌ها، ايستگاه‌هاي قطار و بنادر مسافري، به سالمندان كمك مي‌كنند. مددكاران در اين زمينه تمام تلاش خود را مي‌كنند تا سفري ايمن و مقرون به‌صرفه براي سالمندان ترتيب دهند. انجام اموري مانند مراجعه به بانك، داروخانه، خشكشويي و هر مكان ديگري كه سالمند نياز دارد به آن مراجعه كند توسط مددكاران انجام مي‌شود.

اين اپليكيشن همچنين اين امكان را فراهم كرده است كه دانشجويان زماني را با سالمندان سپري كنند. گذران اوقات سرگرم‌كننده و انجام بازي‌هاي فكري مثل شطرنج با آن‌ها در همين چارچوب انجام مي‌شود. خارج شدن از خانه، قدم زدن و صرف يك فنجان چاي يا يك وعده غذا در يك رستوران از كار‌هايي است كه دانشجويان به همراه سالمندان انجام مي‌دهند. دانشجويان در اين قالب به همراه سالمندان زماني را براي ديدن يك فيلم اختصاص مي‌دهند تا سالمند رنج تنهايي فيلم‌ديدن را تجربه نكند. يكي ديگر از كار‌هايي كه در اين ارتباط انجام مي‌شود تعريف داستان‌ها و تجربه‌هاي زندگي براي دانشجويان توسط سالمندان است.

انجام امور منزل نيز توسط استارتاپ براي سالمندان فراهم شده است. به اين ترتيب يخچال، آشپزخانه، گاراژ و هر مكان ديگري كه نياز به نظافت داشته باشد براي سالمند انجام مي‌شود.

مددكاران در اين برنامه براي سالمندان آشپزي مي‌كنند تا آن‌ها لذت خوردن يك وعده غذاي خانگي و خوشمزه را تجربه كنند.

مددكاران همچنين لباس‌ها را به خشكشويي مي‌برند و آن‌ها را اتو مي‌كنند تا پاكيزگي و آراستگي سالمند هميشه حفظ شود.

علاوه بر اين، مددكاران خانه سالمندان را مرتب مي‌كنند و فرقي ندارد كه اين مرتب كردن مربوط به آشپزخانه، اتاق‌ها يا كمد‌هاي لباس باشد.


Nesterly

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

تنهايي، يكي از مشكلات افرادي است كه پا به سن گذاشته‌اند. خيلي‌ها بچه‌هايشان در شهر يا كشور ديگري زندگي مي‌كنند و تنهايي حسابي آزارشان مي‌دهد. در بسياري از كشور‌هاي جهان استفاده از يك خانه به‌صورت مشترك يكي از راه‌حل‌ها براي پايين آوردن هزينه‌هاي زندگي، به‌ويژه در شهر‌هاي گران است. استارتاپ نسترلي (Nesterly) راهي است كه افراد سالمند را به جواناني كه دنبال مسكن ارزان‌قيمت هستند متصل مي‌كند.

اغلب پلتفرم‌هاي زندگي مشترك، افراد جوان را هدف گرفته‌اند، اما كار اين استارتاپ متفاوت است. استارتاپ نسترلي فضايي رقابتي را با راه‌حلي بديع ايجاد كرده كه با شرايط سالمندان تنها كه فضاي اضافه دارند و جواناني كه دنبال يك مسكن ارزان‌قيمت هستند منطبق است؛ يك راه‌حل برد-برد! نسترلي با غربالگري، توافقنامه‌هاي همسان‌سازي قابل تنظيم و پشتيباني مداوم، به ايجاد ارتباط بين نسلي ايمن و آسان كمك مي‌كند.

اين اپليكيشن ۲ بخش «مهمان» و «ميزبان» دارد. اگر به‌عنوان مهمان وارد اين اپليكيشن شويد، ابتدا لازم است كه مشخصات خود، اعم از عادت‌ها و علايق خود را به‌همراه يك عكس از خودتان ثبت كنيد. حالا بايد به‌دنبال موقعيت جغرافيايي، تاريخ و قيمت ميزبان‌ها بگرديد تا يك ميزبان كه با عرف جامعه و شرايطتان متناسب است پيدا كنيد. همچنين مي‌توانيد ميزبان‌هاي مطلوب را در قسمت favorite ثبت كنيد تا بعدا به سراغشان برويد.

در آخرين مرحله درخواست‌هاي رزرو را با يك پيامك ارسال مي‌كنيد و منتظر پاسخ مي‌مانيد. درصورتي كه به‌عنوان ميزبان مي‌خواهيد عضو اين اپليكيشن شويد ابتدا لازم است كه توصيف مختصري از خانه و همسايه‌هاي خود به همراه يك عكس و قيمت ثبت كنيد. در مرحله بعد ميزبان كه همان فرد سالمند است يك توافقنامه از قوانين شخصي منزل خود آماده مي‌كند.


Sound Mind

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اپليكيشن Sound Mind با استفاده از هوش‌مصنوعي امكان استفاده سالمندان از فناوري‌هاي جديد را با كمك دستياري صوتي فراهم مي‌كند.

اين استارتاپ از الكساي شركت آمازون استفاده مي‌كند تا علاوه بر اين، به پرستاران كمك كند كه ارتباطاتشان را با افراد سالمند بهبود بخشند. بعد از دريافت بودجه اصلي در ابتداي سال ۲۰۱۹ توسط اين اپليكيشن، بايد ديد كه كداميك از سالمندان پذيراي اين راه‌حل ساده هستند. اين اپليكيشن در وب‌سايت خود ماموريتش را چنين بيان كرده است: ماموريت ما دگرگون كردن زندگي سالمندان از طريق توانمند كردن آنها، كمك گرفتن از مددكاران و تقويت ارتباطات بين‌نسلي است.

اين اپليكيشن از طريق صدا مي‌خواهد مشكلات سالمندان را رفع كند. زندگي سالمندان تجربه‌اي مفيد براي مديران و كاركنان مي‌تواند باشد، اما بدون ابزار‌هاي درست كمك به بهبود عملكرد و افزايش رضايت آن‌ها كاري دشوار به‌نظر مي‌رسد. با اين اپليكيشن افراد سالمند به‌راحتي درخواست‌هاي خود را به زبان مي‌آورند تا به دستياري كه مي‌تواند آن خواسته را برآورده كند، منتقل شود.

سالمندان همچنين از اين طريق مي‌توانند با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار كنند و به‌راحتي به موزيك، اخبار و بسياري از خدمات آنلاين ديگر بدون اينكه نيازي به تلفن هوشمند باشد دسترسي داشته باشند.

سالمندان به اين ترتيب مي‌توانند تقويم‌ها و برنامه‌هاي يادآوري خود، مثل زمان خوردن داروهايشان را آپديت كنند. همچنين مددكاران به‌راحتي مي‌توانند آنچه سالمندان نياز دارند را متوجه شوند، كار‌ها را اولويت‌بندي كنند و وظايف محوله را انجام دهند.


Tomorrow Ideas

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اين اپليكيشن نخستين اپليكيشن تلفن‌همراه در جهان است كه درخواست‌هاي قانوني، مشكلات كارت‌هاي اعتباري و بيمه را براي ارائه به افراد تنها، با هم ادغام و راهي آسان براي استفاده از آن‌ها فراهم كرده است.

اين استارتاپ، اپليكيشني طراحي كرده است كه شما را به خانواده وصل مي‌كند تا تصميمات مهم را با كمك همديگر بگيريد. اين اپليكيشن براي همه خانواده‌ها كارايي دارد و متناسب با قوانين همان ايالت طراحي شده است. شما مي‌توانيد تصميمات مرتبط با مسائل مالي و بيمه را با آگاهي از اصطلاحات قانوني اتخاذ كنيد. اين استارتاپ در سال ۲۰۱۶ در سياتل آمريكا راه‌اندازي شد و سازندگان آن ادعا مي‌كنند كه كار با اپليكيشن Tomorrow بسيار آسان است.


Leeo

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اين استارتاپ مدت كوتاهي است كه راه‌اندازي شده، اما در همين مدت ۴۰ ميليون دلار درآمد داشته است. بنيانگذاران اين استارتاپ جايزه بهترين نوآوري را در همايش حوزه‌هاي تكنولوژي سال ۲۰۱۹ از آن خود كردند.

چرا آن‌ها در سال ۲۰۱۹ چنين ارزشي پيدا كردند؟ آن‌ها يك رويكرد جديد را در موضوع «نظارت بر سلامت» پيشنهاد مي‌كنند. لئو اين امكان را به شما مي‌دهد كه چرخه‌اي مطمئن از خانواده و دوستان ايجاد كنيد. شما با اين افراد مي‌توانيد رفت‌وآمد، فعاليت، سلامتي، محيط يا مكان‌هاي تكرارشونده خود و آنچه براي شما مناسب است را به اشتراك بگذاريد. اگر خطا و اتفاق نادرستي ديده شود، اين اپليكيشن به دوستان، خانواده يا مددكاران حرفه‌اي اطلاع مي‌دهد.

اين اپليكيشن با استفاده از يك ابزار، خانه شما را به‌منظور بررسي شرايط غيرمعمول رصد مي‌كند و با استفاده از آن، نياز افراد خانواده‌هايي كه به دلايل مختلف از همديگر دور افتاده‌اند به خوبي برآورده مي‌شود. سنسور‌هاي هوشمند با فرستادن هشدار و شماره‌گيري اتوماتيك دوستان، خانواده و مددكاران حرفه‌اي، به سالمندان كمك مي‌كند كه سلامت و ايمن زندگي كنند و در عين حال حريم شخصي خود را داشته باشند. در واقع با وجود دوري از افراد، آن‌ها به‌صورت لحظه‌اي از شرايط و سلامتي فرد سالمند مطلع مي‌شوند.


GrownUp

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

خيلي از جوانان حتي از نسل استارتاپي به‌دنبال استفاده از تجربه‌هاي افراد مسن در حوزه‌هاي مختلف، از تجارت گرفته تا كار‌هاي فني، هستند.

اين استارتاپ يك بستر آنلاين است كه سالمندان را به‌عنوان مربي با جواناني كه به‌دنبال راهنما در زندگي شخصي خود هستند مرتبط مي‌كند. در واقع شما به‌عنوان يك جوان دنبال فردي مي‌گرديد كه حاضر است تجربه ساليان خود را كه در هيچ كتاب و دانشگاهي هم تدريس نمي‌شود در اختيارتان قرار دهد. افراد سالمند زيادي از اين استارتاپ استقبال كرده‌اند، چون آن‌ها از آموزش تجربه‌هايشان لذت مي‌برند و اوقات فراغت‌شان هم پر مي‌شود. آموزش طيف گسترده‌اي در اين اپليكيشن دارد؛ از آشپزي گرفته تا علوم پايه مثل شيمي و رياضي!


Intuition Robotics

زندگي استارتاپي براي مو سفيدها

اين استارتاپ در واقع پشت‌پرده پلتفرم ElliQ است. در واقع اين استارتاپ راه‌حل‌هاي روباتيك براي زندگي بهتر و شادتر سالمندان فراهم مي‌كند. ElliQ در واقع روبات كوچك و هوشمندي است كه گوشه خانه جا خوش كرده، ولي وارد مكالمه با افراد سالمند مي‌شود و به سؤالات آن‌ها پاسخ مي‌دهد و كار‌هايي كه از او خواسته مي‌شود را انجام مي‌دهد.

مثلا هوش مصنوعي اين روبات به‌تدريج ياد مي‌گيرد كه صاحب پيرش بيشتر به چه نوع موسيقي‌هايي علاقه دارد. در زمان برپايي نمايشگاه CES اين استارتاپ اعلام كرد كه بيشتر روبات‌هاي اجتماعي هم‌اكنون براي سفارش اوليه آماده هستند. اين شركت همچنين راه‌اندازي پلتفرم Q را كه يك پلتفرم شناختي هوش مصنوعي به‌حساب مي‌آيد اعلام كرده است. راه‌اندازي پلتفرم Q نشان‌دهنده توسعه قابل‌توجهي در زمينه روبات‌هاي اجتماعي براي افراد سالمند است. در طول سال‌هاي گذشته اين شركت رشد سريعي را با تيم خود تجربه كرده، به‌طوري كه تعداد كاركنان آن در ۲ دفتر به ۵۰ نفر رسيده است. اين شركت امسال با برنامه‌ريزي‌هاي خود دفتر سومي در ژاپن هم افتتاح كرده است.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/921480/زندگي-استارتاپي-براي-موسفيدها

محدوديت زدايي از اينترنت موبايل به استان دهم رسيد

۷۸ بازديد

 

مجوز دسترسي به اينترنت موبايل در استان خراسان شمالي صادر شد. شاتل موبايل با اعلام اين خبر، گفته است كه هم‌اكنون مشتركين سيم‌كارت‌هاي اين اپراتور مي‌توانند در ۱۰ استان به اينترنت در حالت عادي دسترسي داشته باشند.

به احتمال زياد در ساعات آينده اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل نيز دسترسي كاربران به اينترنت را در دهمين استان به حالت عادي برمي‌گردانند. در حال حاضر، ۱۰ استاني كه مجوز ارائه اينترنت موبايل در آن‌ها صادر شده به اين شرح هستند:

  • خراسان شمالي
  • خراسان جنوبي
  • گلستان
  • سمنان
  • همدان
  • يزد
  • ايلام
  • چهارمحال بختياري
  • اردبيل
  • زنجان

بر اساس پيگيري‌هاي ديجياتو، تمام شبكه‌هاي اجتماعي و پيام‌رسان كه قبل از ايجاد محدوديت‌ها قابل دسترس بودند، هم‌اكنون در دسترس كاربران اين ۱۰ استان هستند.

بر اساس اخباري كه خبرگزاري‌هاي نزديك به دولت در ابتداي محدوديت‌هاي اينترنت در ۲۵ آبان منتشر كردند، شوراي امنيت كشور (شاك) دستور ايجاد محدوديت در اينترنت را به اپراتورهاي اينترنت داد. روند محدوديت‌زدايي از پنج‌شنبه‌ي هفته گذشته آغاز شد و ابتدا برخي كسب‌وكارها و كاربران حقوقي به اينترنت بين‌الملل دست پيدا كردند و در ادامه، از شنبه هفته جاري ارتباط ADSL براي كاربران خانگي نيز به حالت عادي برگشت.

با اين حال، هنوز دليل مشخصي براي برنگشتن ديتاي موبايل در سراسر كشور، دست‌كم به شكل رسمي بيان نشده است؛ هرچند شنيده‌هاي غير رسمي، بسيارند.

از سوي ديگر امروز ۳۰ نماينده‌ي تهران، در نامه‌اي به وزير ارتباطات، علت عدم اتصال ديتاي موبايل در تهران را جويا شده‌اند. متن نامه نمايندگان مجلس به وزير ارتباطات به اين شرح است:

«احتراما عنايت داريد كه قطع طولاني مدت اينترنت به خصوص اينترنت موبايل ضرر و زيان هنگفتي را بر اقتصاد فضاي كسب و كار و فضاي آموزشي و پژوهشي كشور تحميل كرده است حال كه با مشاركت هوشمندانه مردم فهيم ايران به خصوص تهران آرامش حاكم گرديده است انتظار آحاد مردم، دانشگاهيان، كسبه، بازاريان و كارآفرينان تسريع در برقراري اينترنت موبايل استان تهران است. شايسته است اقدام لازم در اين زمينه به عمل آيد.»

وزارت ارتباطات نيز ساعتي پيش اعلام كرد كه خواسته‌ي نمايندگان مردم دقيق و به‌حق است و با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد:

«آذري جهرمي شخصاً در وزارت ارتباطات، دولت و در مذاكرات متعدد با نهادهاي امنيتي پيگير برقراري مجدد ارتباطات بوده و هست و اين روزها را بي‌شك يكي از سخت‌ترين و طاقت‌فرساترين روزها براي مجموعه وزارت ارتباطات و صد البته بيش از آن براي مردم عزيز ايران مي‌داند.

اما نهادهاي امنيتي كشور به‌عنوان مسئولين حفظ نظم و امنيت معتقدند در برقراري مجدد ارتباطات بايد جانب احتياط را رعايت كرد و بر اين اساس تاكنون شوراي امنيت كشور مجوز برقراري كامل ارتباطات را به اپراتورها ابلاغ نكرده است و قطع به‌يقين به‌محض دريافت مجوز از شوراي امنيت كشور ارتباطات در اسرع وقت به شرايط قبل بازگردانده خواهد شد.»

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/26/محدوديت-زدايي-از-اينترنت-موبايل/

جزئيات تخصيص سهميه بنزين به تاكسي‌هاي اينترنتي؛ اولين مرحله اعتبار سوخت واريز شد

۹۲ بازديد

اولين مرحله اعتبار سوخت تاكسي‌هاي اينترنتي، سه‌شنبه، ۵ آذر ۱۳۹۸ با هدف حمايت از رانندگان و مقابله با تورم واريز شد.

روابط عمومي اسنپ با ارسال بيانيه‌اي براي ديجياتو، خبر داده است كه بر اساس اعلام كارگروه سوخت (مصوبه هيئت وزيران)، جزئيات طرح تخصيص سهميه سوخت به شرح زير است:

  • سهميه تخصيص‌يافته مابه‌تفاوت ريالي قيمت بنزين آزاد با قيمت پايه بر اساس پيمايش هفتگي رانندگان در مجموع تاكسي‌هاي آنلاين است. واريز اول بر اساس پيمايش ۸روز (از زمان آغاز سهميه‌بندي) صورت گرفته است.
  • پيمايش رانندگان بر اساس كيلومتر طي‌شده از زمان قبول درخواست سفر تا پايان سفر محاسبه مي‌شود.
  • سهميه مذكور در قالب اعتبار به كارت بانكي هر راننده واريز مي‌شود و در اختيار تاكسي‌هاي اينترنتي قرار نمي‌گيرد. اين اعتبار تنها براي خريد بنزين و در جايگاه‌هاي سوخت قابل‌ استفاده است.
  • با توجه به اين كه سهميه بنزين تاكسي‌هاي اينترنتي به راننده تعلق مي‌گيرد و نه خودرو، بايد حساب بانكي به نام خود راننده باشد. همچنين چنانچه دو يا چند راننده با يك خودرو فعاليت مي‌كنند، به تناسب پيمايش به هر يك سهميه جداگانه تعلق مي‌گيرد.
  • شرط تخصيص سهميه به رانندگان پيمايش حداقل ۴۷ كيلومتر در هفته در مجموع تاكسي‌هاي آنلاين است.
  • سقف پيمايش مورد قبول براي تخصيص سهميه ۱۰۰۰ كيلومتر در هفته (با مبناي هر صد كيلومتر ۷ليتر) در مجموع تاكسي‌هاي اينترنتي است. بدين ترتيب سقف سهميه تخصيص يافته به هر راننده تاكسي اينترنتي ۷۰ليتر در هفته براي خودروهاي تك‌سوز و ۴۲ليتر در هفته براي خودروهاي دوگانه‌سوز است. اين سهميه مازاد بر ۶۰ليتر سهميه ماهانه هر خودرو است.
  • شركت‌هاي تاكسي آنلاين هر هفته فهرستي از اسامي واجد شرايط دريافت سهميه بنزين را بر اساس پيمايش هفتگي هر راننده به وزارت كشور تحويل مي‌دهند.
  • وزارت كشور مجموع پيمايش هر راننده در مجموع تاكسي‌هاي آنلاين را محاسبه مي‌كند، اطلاعات هويتي هر راننده را با بانك اطلاعاتي ثبت احوال تطبيق مي‌دهد و با استفاده از بانك اطلاعاتي خود، وضعيت خودرو را بررسي مي‌كند. در نهايت فهرست رانندگان واجد شرايط به صورت هفتگي به وزارت نفت اعلام مي‌شود.
  • وزارت نفت با همكاري بانك عامل، سهميه مذكور را به حساب بانكي رانندگان تعرفه‌شده از سوي وزارت كشور واريز مي‌كند. مواردي كه شماره حساب با شماره ملي راننده مطابقت ندارد، از فهرست پرداخت خارج مي‌شوند.
  • سهميه اشخاصي كه به دليل فقدان شماره حساب به نام خود، عدم انطباق شماره ملي با شماره كارت بانكي و عدم انطباق اطلاعات هويتي ارائه شده، موفق به دريافت سهميه نشده‌اند، تا زمان رفع نقص محفوظ مي‌ماند.

گفتنيست پيش از اين اسنپ اعلام كرده بود كه تا زمان واريز اولين سهميه، براي حمايت از رانندگان خود طرح اعطاي كمك‌هزينه بنزين را در نظر دارد؛ طرحي كه در آن اسنپ كمك‌هزينه‌‌اي را به صورت وام براي جبران افزايش قيمت بنزين به حساب كاربران راننده خود واريز كرد تا به اين ترتيب خدمت‌رساني به مسافران و رانندگانش را تضمين كند. بر اساس اين طرح رانندگان اين ناوگان اينترنتي توانستند تا زمان واريز سهميه مربوطه مثل گذشته به كار خود ادامه دهند.

اكنون با واريز اولين فاز از سهميه بنزين و تداوم طرح‌هاي تشويقي اسنپ، رانندگان اين سامانه بدون دغدغه مي‌توانند به خدمت‌رساني خود ادامه دهند. همچنين اسنپ اعلام كرد كه به رانندگاني كه هنوز واجد شرايط دريافت بنزين نشده‌اند، تا زمان واريز سهميه سوخت، كمك‌هزينه خريد بنزين خواهد داد.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/27/سهميه-بنزين-تاكسي‌هاي-اينترنتي-2/

دومين هفته ديجيتال ايران برگزار مي‌شود؛ نگاهي كامل به ابعاد گوناگون اينترنت اشيا

۹۰ بازديد

دبير برگزاري رويداد هفته ديجيتال با اشاره به ضرورت تحول ديجيتال و تمركز روي يافتن مدل درآمدي مناسب از بستر اينترنت اشيا در كشور، خبر از برگزاري اين رويداد از ۷ تا ۱۱ آذر ماه داد. «مهدي روحاني نژاد»، دبير برگزاري رويداد هفته ديجيتال و رئيس فروم اينترنت اشيا در ايران، در گفتگو با ديجياتو اعلام كرد كه هفته ديجيتال ايران از رويدادهاي جهاني الگو گرفته و نخستين روز برنامه در هفتم آذرماه در جزيره كيش و با حضور دولتمردان و فعالان مرتبط با فناوري 5G برگزار خواهد شد.

به گفته او، ادامه اين رويداد از شنبه آغاز شده و در مكان‌هاي مختلف جلسات گوناگوني برپا خواهد شد: «از سال ۸۲ در گروه طيف همايش‌هايي مرتبط با تلكام در سراسر كشور برقرار مي‌كرديم و موضوعات همايش هم بنا به ترند سال انتخاب مي‌كرديم. از سال ۹۴ اما تمركز خود را روي اينترنت اشيا گذاشتيم و تا به امروز همايش مربوط به اينترنت اشيا را در چند سال متوالي برقرار كرديم. در واقع دومين هفته ديجيتال همزمان با پنجمين نمايشگاه اينترنت ايران برقرار خواهد شد.»

دومين هفته ديجيتال ايران

 

به گفته روحاني نژاد دليل اين تمركز چندساله روي اينترنت اشيا، اين بوده كه تكنولوژي IoT همچنان پتانسيل‌هاي فراواني در ايران دارد و به جايگاهي كه بايد برسد نرسيده است. او مي‌گويد تيم آنها به اين نكته پي برده كه مسئله مهمي چون اينترنت اشيا در يك سال به جمع بندي كاملي نمي‌رسد و از همين رو با حمايت وزارت ارتباطات و ديگر نهادهاي دولتي تصميم گرفته‌اند كه با توجه به مدل جهاني، چندين رويداد را در چند روز متوالي و به صورت هفته ديجيتال ايران برگزار كنند.

رئيس فروم اينترنت اشيا كشور همچنين خبر مي‌دهد كه در نمايشگاه امسال آنها قصد دارند تا به مسئله اينترنت اشيا از زواياي مختلفي نگاه كنند و به تمامي ابعاد آن توجه ويژه‌اي داشته باشند؛ به گفته روحاني نژاد هر يك از اين زيرشاخه‌هاي گوناگون با كمك و حمايت يك نهاد دولتي داراي يك يا چند رويداد خواهد بود: «به عنوان مثال در مبحث كشاورزي با سازمان فضايي كشور و در بحث ليگ اينترنت اشيا با معاونت علمي همكاري كرديم. همچنين در مبحث انرژي با وزارت نيرو تعاملاتي داشته‌ايم.» روحاني نژاد مي‌گويد كه مبحث اينترنت اشيا در بدنه دولت حالا جدي‌تر از پيش تلقي مي‌شود و آنها سعي دارند با برگزاري چنين رويدادي، اين نگاه را به يك نگاه تجاري بدل سازند:

«در واقع دولت حالا پذيرفته كه اينترنت اشيا يك كالاي لوكس نيست و يك نياز است اما متاسفانه حالا با شرايط بحران اقتصادي و نرخ بالاي دلار روبرو هستيم. در واقع اگر همين نگاه دولت در سه چهار سال پيش وجود داشت، مسئله اينترنت اشيا خيلي جلوتر افتاده بود چرا كه امروزه با مشكلات اقتصادي دست و پنجه نرم مي‌كنيم. براي همين قصد داريم در رويداد امسال نگاهي خاص به مسئله تجاري سازي و درآوردن مدل درآمد از بستر اينترنت اشيا باشيم.»

دومين هفته ديجيتال ايران

 

به گفته روحاني نژاد مراسم هفته ديجيتال در موسسه مطالعات بهره وري و منابع انساني و وزارت ارتباطات برگزار خواهد شد و در خلال آن مسابقه ليگ اينترنت اشيا نيز برقرار است كه در روز اختتاميه رويداد به برندگان آن جوايز نقدي و نفيسي اهدا خواهد شد.

براي كسب اطلاعات بيشتر از اين رويداد مي‌توانيد به وبگاه رسمي هفته ديجيتال ايران مراجعه نماييد تا به صفحات ثبت‌نام سمينارهاي گوناگون مراسم نيز هدايت شويد.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/27/دومين-هفته-ديجيتال-ايران-برگزار-مي‌شو/