محدوديت زدايي از اينترنت موبايل به استان دهم رسيد

۷۸ بازديد

 

مجوز دسترسي به اينترنت موبايل در استان خراسان شمالي صادر شد. شاتل موبايل با اعلام اين خبر، گفته است كه هم‌اكنون مشتركين سيم‌كارت‌هاي اين اپراتور مي‌توانند در ۱۰ استان به اينترنت در حالت عادي دسترسي داشته باشند.

به احتمال زياد در ساعات آينده اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل نيز دسترسي كاربران به اينترنت را در دهمين استان به حالت عادي برمي‌گردانند. در حال حاضر، ۱۰ استاني كه مجوز ارائه اينترنت موبايل در آن‌ها صادر شده به اين شرح هستند:

  • خراسان شمالي
  • خراسان جنوبي
  • گلستان
  • سمنان
  • همدان
  • يزد
  • ايلام
  • چهارمحال بختياري
  • اردبيل
  • زنجان

بر اساس پيگيري‌هاي ديجياتو، تمام شبكه‌هاي اجتماعي و پيام‌رسان كه قبل از ايجاد محدوديت‌ها قابل دسترس بودند، هم‌اكنون در دسترس كاربران اين ۱۰ استان هستند.

بر اساس اخباري كه خبرگزاري‌هاي نزديك به دولت در ابتداي محدوديت‌هاي اينترنت در ۲۵ آبان منتشر كردند، شوراي امنيت كشور (شاك) دستور ايجاد محدوديت در اينترنت را به اپراتورهاي اينترنت داد. روند محدوديت‌زدايي از پنج‌شنبه‌ي هفته گذشته آغاز شد و ابتدا برخي كسب‌وكارها و كاربران حقوقي به اينترنت بين‌الملل دست پيدا كردند و در ادامه، از شنبه هفته جاري ارتباط ADSL براي كاربران خانگي نيز به حالت عادي برگشت.

با اين حال، هنوز دليل مشخصي براي برنگشتن ديتاي موبايل در سراسر كشور، دست‌كم به شكل رسمي بيان نشده است؛ هرچند شنيده‌هاي غير رسمي، بسيارند.

از سوي ديگر امروز ۳۰ نماينده‌ي تهران، در نامه‌اي به وزير ارتباطات، علت عدم اتصال ديتاي موبايل در تهران را جويا شده‌اند. متن نامه نمايندگان مجلس به وزير ارتباطات به اين شرح است:

«احتراما عنايت داريد كه قطع طولاني مدت اينترنت به خصوص اينترنت موبايل ضرر و زيان هنگفتي را بر اقتصاد فضاي كسب و كار و فضاي آموزشي و پژوهشي كشور تحميل كرده است حال كه با مشاركت هوشمندانه مردم فهيم ايران به خصوص تهران آرامش حاكم گرديده است انتظار آحاد مردم، دانشگاهيان، كسبه، بازاريان و كارآفرينان تسريع در برقراري اينترنت موبايل استان تهران است. شايسته است اقدام لازم در اين زمينه به عمل آيد.»

وزارت ارتباطات نيز ساعتي پيش اعلام كرد كه خواسته‌ي نمايندگان مردم دقيق و به‌حق است و با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد:

«آذري جهرمي شخصاً در وزارت ارتباطات، دولت و در مذاكرات متعدد با نهادهاي امنيتي پيگير برقراري مجدد ارتباطات بوده و هست و اين روزها را بي‌شك يكي از سخت‌ترين و طاقت‌فرساترين روزها براي مجموعه وزارت ارتباطات و صد البته بيش از آن براي مردم عزيز ايران مي‌داند.

اما نهادهاي امنيتي كشور به‌عنوان مسئولين حفظ نظم و امنيت معتقدند در برقراري مجدد ارتباطات بايد جانب احتياط را رعايت كرد و بر اين اساس تاكنون شوراي امنيت كشور مجوز برقراري كامل ارتباطات را به اپراتورها ابلاغ نكرده است و قطع به‌يقين به‌محض دريافت مجوز از شوراي امنيت كشور ارتباطات در اسرع وقت به شرايط قبل بازگردانده خواهد شد.»

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/26/محدوديت-زدايي-از-اينترنت-موبايل/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.