طراحي سايت با html

۷۹ بازديد

آموزش طراحي سايت با HTML و CSS قسمت 1 : مقدمه

لزوم آموزش گام به گام طراحي سايت با Htmlهمانطور كه گفته شد لزوم داشتن تارنما هاي شخصي و ورود به دنياي اينترنت امروزه بيش از پيش حس مي شود. فرقي ندارد شما در كدام دامنه ي كاري هستيد. امروزه حتي مشاغلي كه در ماضي فكرش را هم نمي كردند كه نيازي به ادب كامپيوتر يا اينترنت داشته باشند، در بستر اينترنت فعاليت مي كنند. زيرا همگان به اين مهم دست پيدا كرده اند كه هر روزه رقبايشان كوشش بر آن دارند تا بيش از قبل ترقي داشته باشند و در حوزه ي كاري خود از هيچ تلاشي فروگذار نمي كنند. بعد پيش درآمد صورت سوال مشخص است، بيچارگي به طراحي سايت و پا قراردادن يا به دنياي اينترنت. HTML در طراحي سايت و تاريچه آن
مقدمه ي آموزش گام به گام طراحي سايت با Htmlمقدمه ي تعليم گام به گام طراحي سايت با Htmlطراحي سايت با به كارگيري Html يكي از زبان هاي طراحي سايت است كه نيازي به نرم اسباب يا پيرامون هاي برنامه نويسي خاصي ندارد. هرچند در دوره هاي مترقي تر براي حجم كاري بيشتر طراحان سايت مي توانند از نرم افزارهاي مترقي تري استفاده نمايند. اما در آغاز از ادوات و نرم افزارهاي قبل فرض ويندوز نيز مي توان استفاده نمود. براي طراحي سايت با html به سايت آوش تك بسر بزنيددين صورت كه كدها و تگ هاي دستوري طراحي سايت را در يك فايل نوشتاري، يك Notepad ساده، نوشته و اندوخته مي نماييد. و سپس پسوند اين فايل را به پسوند Html تغيير دهيد تا صفحه ي نوشتاري شما به صفحه ي اينترنتي تغيير يابد. آموزش مقدماتي CSS و استايل دهي را در اين مطلب مطالعه بفرماييد.
مقدمه ي تعليم گام به گام طراحي سايت با Htmlتگ هاي باره كاربرد در طراحي سايت با Htmlبراي يادگيري تگ هاي باره استفاده در طراحي سايت مي توانيد مطالب تعليم گام به گام طراحي سايت و آموزش گام به گام طراحي سايت جلسه دوم را مطالعه بفرماييد. ولي مسلما دنياي به اين فراخ شدن در دو سه مطلب نمي گنجد. پس براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به سايت هايي همچون w3school راز بزنيد. اما در اين ميان به شناسايي بعضي از تگ ها و دستورات بنيادي و مهم مي پردازيم. به عنوان نمونه ايجاد فهرست در صفحات و متون طراحي سايت گرد از بخش هاي كاربردي و مهم مي باشد كه در اين مقاله به آن پرداخته شده است.
مقدمه ي تعليم گام به گام طراحي سايت با Htmlايجاد فهرست در Htmlدر بسياري از صفحات اينترنتي ديده مي شود كه لازم است مواردي را به چهره بولت دار يا عدد دار قرار دهيم. براي اين باره ميتوانيم از تگ هاي ul، ol و li كاربرد نماييم. بدين چهره كه با استفاده از تگ هاي پايين مي توانيد ظاهر و نمايش ليستي داشته باشيد كه با بولت نشان گذاري شده است:


  • Coffee

  • Tea

  • Milk


بدين چهره كه درونمايه موارد مورد عقيده ود را در ميان تگ هاي li قرار مي دهيد. يا با استايل دهي به ul مي توانيد نما بولت را تغيير دهيد:

  • Coffee

  • Tea

  • Milk


استايل ul ميتواند موارد مقابل باشد: circle، square و …
با قراردادن محتويات مورد نظرتان در تگ هاي مقابل ميتوانيد موارد را شماره گذاري نماييد:

  1. Coffee

  2. Tea

  3. Milk


در اين تگ نيز مي توانيد تايپ ها يا گونه ها متفاوتي داشته باشيد: ۱ ، A ، a ، I ، i و …

  1. Coffee

  2. Tea

  3. Milk

 

 

در این پست می خواهیم برای تازه کارها ۱۰ نکته و ترفند مهم درمورد کار با HTML بیان کنیم. اگر شما نیز به تازگی ساخت صفحات وب را آغاز کرده اید؛ این تکنیک ها به کارتان خواهد آمد.

۱- همیشه تگ های HTML تان را ببندید.

زمانی که با تایپ یک تگ HTML، آن را باز می کنید (برای مثال ،

) همیشه در انتهای بخش مورد نظر، دستور بستن آن تگ را تایپ بکنید تا در بخش بعدی، اجرا نشود. برای مثال:

این کار باعث می شود تا صفحات HTML شما در همه مرورگرها به درستی کار کنند، و به شما کمک می کند تا از بروز هرگونه مشکل عجیب در صفحات خود جلوگیری کنید. این امر به ویژه در مورد تگ هایی مانند

، ، ، و
از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.