با تايپ كردن هم هك مي شويد

۷۲ بازديد

 

منبع:

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,امواج صوتي
امواج صوتي ناشي از تايپ كردن با صفحه كليد نيز مي تواند به هكرها امكان دهد تا گوشي هاي كاربران را هك كرده و اطلاعات آنها را سرقت كنند.

به گزارش مهر به نقل از آسين ايج، دور نگهداشتن هكرها از اطلاعات شخصي روز به روز به كاري دشوارتر مبدل مي شود، زيرا آنها مرتبا در حال يافتن روش هايي جديد براي سرقت داده هاي كاربران هستند.

 

يك بررسي جديد نشان مي دهد دسترسي به اطلاعات شخصي ذخيره شده بر روي گوشي هاي هوشمند در صورت حضور هكر در نزديكي گوشي هوشمند كاربر از طريق استراق سمع صداي تايپ ممكن است.

 

پژوهشگران موسسه امنيت سايبري داروين ديسون در آمريكا مي گويند علائم آكوستيك يا موج هاي صوتي متصاعد شده در زمان تايپ با صفحه كليد گوشي يا رايانه قابل دريافت براي اقدامات هكري هستند. زيرا هكرهاي ماهر با پردازش اين اطلاعات مي توانند از كلمات عبور و ديگر داده هاي مهم رمزگشايي كنند.

 

استفاده از اين روش حتي در محيط هاي شلوغ و پرسروصدا هم ممكن است و در بررسي هاي انجام شده استخراج كلمات تايپ شده توسط كاربران از اين طريق با دقت ۴۱ درصد ممكن شده است. نكته مهم اين است كه براي سرقت اطلاعات بدين روش به تنها چند ثانيه زمان نياز است.

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11034802.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.