ساخت يك هدست واقعيت مجازي ۸K براي ناسا

۷۲ بازديد

سال‌ها است كه متخصصان ساخت هدست‌هاي واقعيت مجازي(VR) در شركت"VRgineers" اقدام به ساختن هدست‌هاي واقعيت مجازي براي بازار حرفه‌اي و سازماني از جمله براي موسسات دولتي مانند ناسا مي‌كنند.

 

امروز نيز اين شركت در نمايشگاه فناوري CES از آخرين مدل خود رونمايي كرده است. اين هدست كه "XTAL" نام دارد، اين بار با وضوح شگفت انگيز ۸K رونمايي شده كه قادر است يك تصوير به شفافيت كريستال را در بهترين سطح ممكن نمايش دهد.

 

در اين مدل، ساير ويژگي‌ها مانند ماژول واقعيت افزوده مختلط(AR) و لنزهاي بهبود يافته كه وسعت ديد ۱۸۰ درجه را ارائه مي‌كنند، در نظر گرفته شده است.

 

خبرنگار انگجت مي‌گويد من آن را در يك نمايش آزمايشي در محوطه نمايشگاه CES امتحان كردم و از ميزان وضوح و شفافيت تصاويري كه ارائه مي‌دهد، شگفت زده شدم.

 

سخنگوي شركت "VRgineer" در خلال معرفي اين هدست گفت كه اين شركت در حال كار روي نسخه اساسي و اوليه يك شبيه سازي واقعيت مجازي براي فضانوردان ناسا است.

 

خبرنگار انگجت مي‌گويد من فرصتي براي امتحان كردن ابزار كنترلي اين هدست نداشتم، اما اين هدست مجهز به قابليت رديابي چشم به همراه توانايي تعامل با دنياي مجازي با نگاه، دستورات صوتي و كنترل‌هاي حركتي است. كنترل ژست‌ها به ويژه به لطف دو حسگر موسوم به "Leap Motion" تعبيه شده در زير اين هدست ميسر شده است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews4073023.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.