استفاده از هاست‌هاي اشتراكي به‌جاي سرور مجازي و اختصاصي

۷۶ بازديد

از آنجايي كه كل سايت‌هاي فروشگاهي كبير از سرور اختصاصي كاربرد مي‌كنند، بسياري از علاقه‌مندان اين حوضه تمايل دارند براي آغاز از اين سرورها و يا كمينه از سرور مجازي استفاده كنند. به كارگيري سرور اختصاصي براي شروع شغل اصلا به‌صرفه نيست زيرا در پيش درآمد شما از يك درصد نيرو و فضاي آن سرور نمي‌توانيد كاربرد كنيد.
بسياري ديگر مي‌گويند به كارگيري سرور مجازي مي‌تواند هم به‌صرفه و هم بسيار پسنديده باشد، زيرا گمان شما را از بابت پردازش اطلاعات و مكان آسان مي‌كند

راه اندازي فروشگاه آنلاين

اما يك راه بسيار ارزان‌تر نيز هست. در مدل پيشنهادي كه در نوشتار پيش‌نياز مطرح شد، سرور مجازي رهنمود داده شد ولي با توجه به اينكه شما در هر زمان مي‌توانيد منابع سخت‌افزاري خويش را افزايش دهيد، مي‌توانيد از هاست‌هاي اشتراكي بهره‌گيري كنيد. به كارگيري هاست‌هاي اشتراكي كه خرج بسيار پاييني دارند، مي‌تواند گزينه بسيار مناسبي براي شما باشد.
توجه داشته باشيد كه در اين نوشتار قصد داريم يك پلن براي راه اندازي فروشگاه اينترنتي با سرمايه ناچيز را براي شما شناسايي كنيم و صد در صد مدل درجه‌يكي نيست و بي گمان بايد در ميان‌مدت آن را بروزرساني كنيد اما در ابتداي كار به راستي از لحاظ منابع به‌چيزي بيش از اين احتياج نداريد. هاست‌هاي اشتراكي لينكوس (خارج از كشور) كه با سرويس‌هاي مديريت سرور (سي‌پنل و دايركت ادمين) مجاني ارائه مي‌شوند، مناسبت‌ترين هاست براي شما است.
در اين مدل اگر شما بالاترين مدل اين تقسيم از هاست‌ها را خريداري كنيد، تنها بايد ماهانه چيزي بين ۲۵ لغايت ۳۰ هزار تومان خرج كنيد. مطمئن باشيد با همين هاست اشتراكي مي‌تونيد – بسته به نوع و ميزان فعاليت – حداقل ۳ و بيشينه ۶ ماه الي يك‌سال متعلق به استفاده كنيد. از اين بابت خيالتان هم راحت باشد كه هر سررسيد كه قصد داشتيد مي‌توانيد، منابع هاست را افزايش داده و يا سايت را از هاست به يك سرور مجازي و پس يك سرور اختصاصي انتقال دهيد.
استفاده از سرويس‌هاي مديريت درونمايه رايگان (وردپرس)راه اندازي فروشگاه اينترنتي با سرمايه كمبراي اينكه پس از خريد هاست بتوانيد به صورت رايگان در مدت پنج دقيقه سايت خود را تاسيس و آن را بالا بياوريد، حتما لازم است از سيستم مديريت درونمايه (CMS) رايگان مثل وردپرس بهره‌گيري كنيد. در تگ تعليم وردپرس در پنج تقدير مراحل تعليم كار با اين سيستم را رسيدگي كرده‌ايم كه مي‌توانيد آن را مطالعه كنيد. ودرپرس (WordPress) يك سايت‌ساز مجاني بوده كه شما مي‌توانيد به راحتي آن را از سايت آن دانلود و سپس در هاست خويش آپلود كنيد. بعد از نصب آن مي‌توانيد يك سيستم مديريت محتوا مجاني را براي خود داشته باشيد.
شايد مهم‌ترين خاصيت وردپرس وجود افزونه (Plugin) هاي فراروان براي آن است. افزونه وردپرس  نزديك  هر نيازي كه شما داشته باشيد را برآورده مي‌كند و تنها بس است با تحقيق در اينتنرت افزونه هاي مناسب خود را پيدا و آنها را نصب كنيد. در ضمن قالب‌ (Theme) هاي بسياري زيادي براي ودرپرس طراحي شده كه حالت‌هاي طراحي بسيار زيادي را در گزين كردن شما پيمان مي‌دهد. در ضمن وردپرس به زبان پارسي برگردان شده و مي‌تواند در پنل مديريت خود، سايت را به زبان فارسي مديريت كنيد. به دليل پارسي بودن خويش وردپرس، افزونه‌ها و قالب‌هاي اين سيستم هم به پارسي برگردان شده‌اند و به راحتي مي‌توانيد با تمام انها شغل كنيد.
استفاده از فروشگاه ساز هاي مجاني (ووكامرس)راه اندازي فروشگاه اينترنتي با سرمايه كمدر پاراگراف پيش مطرح شد كه با وردپرس مي‌توانيد به صورت مجاني سايت خويش را بالا بياوريد و آن را راه‌اندازي كنيد اما با وردپرس نمي‌توان به صورت كامل يك فروشگاه با امكان ثبت سفارش راه‌اندازي كرد و براي آن شما احتياج به يك سيستم فروشگاه ساز داريد. يگانه از سرويس‌هاي فروشگاه ساز كه بدست خويش وردپرس خريداري شده و به صورت منظم بروزرساني مي‌شود، ووكامرس (WooCammerce) اسم دارد. با ووكامرس كه آن هم نسخه فارسي دارد، مي‌توانيد سايت وردپرسي خود را تبديل به يك فروشگاه كنيد. در اين حالت مي‌توانيد محصولات را در آن تعريف كرده و براي هر يك قيمت و مشخصات وارد كنيد. صحيح مانند سايت‌هاي فروشگاهي كه امروزه هستي دارد. از طريق ووكامرس كاربران سايت شما مي‌توانند در سايت محصولي را خريداري كرده و پس از پرداخت، سفارش خويش را ثبت كنند.
علاوه بر رايگان بودن و داشتن نسخه فارسي، خاصيت ساير ووكامرس داشتن قالب‌هاي ويژه و افزونه‌هاي كاربردي است. براي سرويس فروشگاه ساز ووكامرس قالب‌هايي مانند سايت‌هاي فروشگاهي كبير طراحي شده كه امكانات كاملي را در پسنديدن شما پيمان مي‌دهند و مي‌توانيد از آنها بهره‌گيري كنيد. همچين افزونه‌هاي كاربردي خويش ووكامرس هم بسيار زياد بوده و مي‌توانيد انواع آنها را با جستجو پيدا كنيد. امكان صدور فاكتور، درگاه پرداخت مستقيم، حمل و نقل، پيشنهادهاي ويژه و لحظه‌اي و… افزونه‌هاي براي ووكامرس هستند كه سايت شما را تبديل به يك فروشگاه اينترنتي نيرومند مي‌كنند. لازم به ذكر است كه براي به كارگيري كل امكانات ووكامرس و نصب اين افزونه‌ها چه بسا كمي هاست اشتراكي ناتوان باشد و براي اينكه سخت نخوريد توصيه مي‌كنم به چهره مرحله به مرحله قبل برويد و يك دفعه كل محصولات را در سايت وارد نكنيد. در مورد اين جستار در قسمت بعد بيشتر توضيح خواهيم داد.
تمركز بر روي يك جستار خاص براي بازدارندگي از هزينه‌هاراه اندازي فروشگاه اينترنتي با سرمايه كميك مورد بسيار مهم و تاثيرگذار در كسب و كار اينترنتي شما، تمركز بر روي يك جستار ويژه است. اين تعريف كه در نيچ ماركتينگ (Niche Marketing) مطرح مي‌شود، بر اين مورد پافشاري دارد كه براي راه اندازي سوداگري اينترنتي بايد بر روي يك بازار قصد (Target Market) مخشص هدف‌گذاري كرد.اگر شما فقط با اين هدف كه مي‌خواهيد فروشگاه اينترنتي داشته باشيد، وارد بازار شويد، قطعا نتيجه نخواهيد گرفت. شما تمركز بر روي يك جستار خاص، براي مثال يك دسته از محصول كه به صورت اختصاصي در هيچ فروشگاهي به فروش نمي‌رسد، مي‌توانيد بر روي آن محصول يك برند شده و فروش خويش را از اين محصول در يك فروشگاه بزرگ بيشتر كنيد.
با اينكار نسبت به رقبا خود نيز يك برتري رقابتي برپايي كرده‌ايد كه در بلندمدت براي برندسازي شما نيز كارساز است. يك جستار ويژه صرفا يك دسته بندي خاص نيست و در نيچ ماركتينگ، تمركز بر روي يك گروه سني و يا جنسي خاص هم جز هدف‌مندي‌هاي راه اندازي كسب و كار بوده كه مي‌توانيد بر روي آن‌ها نيز تمركز كنيد.
سوالي كه قبل مي‌آيد اينجاست كه اين باره چطور از هزينه‌ها جلوگيري مي‌كند. نخستين و مهم‌ترين نكته اين مسئله است كه براي آغاز اگر يك دفعه بخواهيد هزار فرآورده را همانند فروشگاه هاي اينترنتي بزرگ در سايت پيمان دهيد، هاست اشتراكي پاسخ نداده و بايد از سرور مجازي كه خرج چند تساوي دارد استفاده كنيد. همچنين حجم بالاي محصولات باعث مي‌شود، زمان زيادي براي وارد كردن و بازاريابي هر يك خرج كنيد. در ادامه مسير كارتان وقتي محصولات شما بسيار باشد و مطرح هم شده باشيد، بايد افراد كارآزموده بيشتري را استخدام كنيد الي هر يك از دسته‌ها را مديريت كنند. سئو و بهينه سازي موتور جستجو براي سايت‌هايي كه موضوعات گوناگون دارند نيز بسيار مشكل است.
حذف هزينه تبليغات با بازاريابي محتواراه اندازي فروشگاه اينترنتي با سرمايه كمحتما بخوانيد
اصول بازاريابي محتوا
اصول بازاريابي موتور جستجو
وقتي شما محصولي را وارد سايت مي‌كنيد، يك طريق ساده براي ايجاد فروش و توسط آوردن مشتري وجود دارد. اين مسير ساده اما هزينه‌بر، تبليغات است. يعني وقتي شما تبليغات گسترده براي فرآورده و يا محصولا فروشگاه اينترنتي خود اتمام دهيد، مي‌توانيد فروش داشته باشيد. اما همانطور كه عنوان اين نوشتار به راه اندازي فروشگاه اينترنتي با سرمايه ناچيز مربوط مي‌شود، شما مي‌توانيد با يك طريق ديگر، در ميان‌مدت مشتري هميشگي پيدا كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.