كمد ديواري و MDF

۵۱ بازديد

مهم نيست كه چقدر از فضاي اتاق خواب يا خانه شما را وسايل ذخيره سازي مانند كمدها به خودش برگزيدن داده است، گاهي اوقات فضاي بيشتر و بيشتري را براي وابستگي دادن و قرار دادن وسايل تان مي خواهيد. اگر بيچارگي به فضاي اكثريت براي جاي دادن وسايل خودتان داريد، بيشتر از اينكه به كف و پيرامون اطاق خواب يا منزل تان توجه كنيد، بهتر است كه توجه گزيده تر اي به ديوارهاي اطاق خواب و يا خانه تان داشته باشيد. اينجاست كه نقش كمد ديواري در دكوراسيون خانه و اتاق خواب تان پر رنگ تر مي شود.
كمد-ديواري-با-ديزاين-تلويزيون
تلويزيون درون كمد ديواريعلاوه بر جاي دهي و پيمان دادن وسايل، شما مي توانيد كاربرد هاي ديگري هم از كمد ديواري داشته باشيد، مثلا مي توانيد محلي گزيده تر براي پيمان دادن تلويزيون داخل كمد ديواري در نظر بگيريد، حتي اين محل مي تواند مجهز به يك درب لولايي يا كشويي هم باشد كه هر وقت خواست كرديد بتودنيد درب ها رد ببنديد و تلويزيون رد از ديد نهان كنيد و پوشش بدهيد لغايت فضاي يك دست ِ كمد ديواري به چشم بياد و تلويزيون در ديدن نباشد.
كمد ديواري داراي فضاي اداري
كمد ديواري با فضاي كاري و ادارييا اينكه مي تودنيد يك فضاي كاري و اداري كوچيك تو كمد ديواري خودتان داشته باشيد، در واقع محلي براي قرار دادن كامپيوتر شخصي و يا لپ تاپ يا محلي براي مطالعه.
كمد ديواري براي تفكيك فضاحتي در بعضي موارد مي توانيد از كمد ديواري بعنوان فضايي براي تفكيك پيرامون ها هم كاربرد كنيد، به راستي اينجا كمد ديواري نقش حصار را بازي مي كند، با اين تفاوت كه شما در اين صورت يه فضايي بهتر و زيبا تر و زيبا تر از ديوار داريد كه مي توانيد وسايل خودتان را هم داخلش قرار بدهيد، از همه اينها گذشته، روي طرح و ديزاين كمد ديواري مي توانيد خيلي مانور بدهيد و محل هايي را براي قرار دادن وسايل لوكس و دكوري در عقيده بگيريد كه بيشتر به چشم بيايد.
كمد ديواري بعنوان حصار اتاق خوابدر تصوير بالا مي توانيد يك شِبه كمد ديواري را ببينيد كه در پشت اريكه خواب قرار گرفته است و فضاي جلوي اطاق خواب را از سرويس گرمابه كه در انتهاي اطاق قرار گرفته به نكويي جدا كرده و پوشش احسان را چهره داده.
ميز تحرير ام دي اف ديواري با ديزاين آسان و متفاوتكمد ديواري ها بر خلاف ديوارها فضاي خيلي خوب و راحتي را براي ديزاين فراهم ميكنن، مثلا در تصوير بالا مي توانيد ببينيد كه چطور به راحتي چراغ هاي مطالعه يا شب خواب روي كمد ديواري و بالاي تخت خواب نصب شده است، اگر بخواهيد اين ديزاين را بر روي بارو پياده سازي كنيد ، يكم برايتان دردرساز و پر دردسر مي شود زيرا بايد كابل هاي برق را تو ديوار به چهره توكار به شغل ببريد يا بر روي ديوار كابل كشي كنيد كه چه بسا زياد جالب و قشنگ نباشد. ولي چون كمد ديواري معمولا از متريال چوب و ام دي اف ساخته مي شود، به راحتي مي توانيد كابل كشي و نصب ساز و برگ گوناگون از دسته چراغ ها و شلف ها و طاقچه ها و … را اتمام بدهيد.حتي اگر روزي از ديزاين كمد ديواري خسته شديد، به راحتي مي توانيد ديزاين و چيدمانش را تغيير بدهيد، قطعا اين تغيير در كمد ديواري و ديزاينش خيلي راحت تر و ارزان تر از تغيير روي ديوارهاي خانه و اطاق خواب خواهد بود.
كمد ديواري در آشپزخانهفضاي طباخ خانه معمولا فضاي شلوغي است زيرا ما همواره خيلي از وسايل از جمله ظروف را داخل آشپزخونه پيمان مي دهيم،  اگر قصد داريد فضاي خلوت تر و ساده تري داشته باشيد مي توانيد از كابينت هايي به شكل و ديزاين كمد ديواري استفاده كنيد كه فضاي طباخ خانه بسيار شلوغ به عقيده نرسد.
كمد ديواري در آشپزخانهبه طور قطع فضاهاي اندوخته سازي كه از كف الي سقف طراحي مي شوند، مي توانند فضاي فوق العاده زيادي براي شما فراهم كنند، همونطور كه پيشتر هم اشاره كرديم، مي تودنيد قسمت هايي از اين مكان مثلا قسمت هاي بالايي رد براي قرار دادن وسايل دكوري و تزئيني قرار بدهيد كه هم محيط و چيدمان تان قشنگ تر شود و هم محيط‌ و ديزاين ساده و يكنواخت نباشد.
فضاي بزرگ كتابخانهكي گفته كتابخونه ها حتما بايد بخشي كوچيكي از فضاي ما را به خودشان برگزيدن بدهند؟اگر بسيار اهل مطالعه و كتابخاني هستيد و كتاب هاي زيادي داريد، مي توانيد تمام فضاي ديوارها را از كف تا سقف به كتابخانه برگزيدن بدهيد و گنجه هاي زياد و سراسري و در نتيجه فضاي خيلي زيادي براي قرار دادن كتاب هايتان و همچنين براي قرار دادن وسايل دكوري و تزئيني داشته باشيد.
كمد ديواري تلفيق با كتابخانهمي توانيد در اتاق خواب تان فضايي تلفيقي از كمد ديواري و كتابخانه داشته باشيد، فضايي قشنگ و در عين حال كاربردي. نمونه اي از كمد ديواري اتاق خواب و كتابخانه كه در دل آن طراحي و ساخته شده است.
كمد ديواري با رنگ هاي شاداز رنگ هاي خوشحال و انرژي تقسيم مي توانيد براي ديزاين اين مكان كاربرد كنيد كه باعث تنوع و زيبايي و شاد بودن محيط اطاق خواب و خانه تان مي شود، اين ديزاين بخصوص براي اطاق خواب كودكان مي تواند گزينه بسيار مناسبي باشد.
كمد ديواري با ديزاين متفاوت و خاص
حتما نبايد از ديزاين هاي متعارف و ساده كاربرد كرد، تصوير بالا مثال خوبي از يك فضاي ذخيره سازي خاص، قشنگ و منحصربفردي است كه فضاي خانه را زيبا و متفاوت كرده است.
طرح اين دكوراسيون به گونه اي است كه يك فضاي كاملا كاري و اداري را تو منزل بوجود آورده، اگر شما هم از آن بخش افرادي هستيد كه بخشي از كارهايتان را درون منزل سپريدن مي دهيد و كارتان را از محل شغل به منزل مي آوريد،از اين طرح كمد ديواري و كتابخانه مي توانيد ايده بگيريد.
طرح كمد ديواري
 
رنگ سفيد بدليل سادگي و روشني و در همان سان زيبايي، چون يك رنگ خنثي است، مي توانيد آن را در كناره ساير رنگ ها در رنگ و طرح كمد ديواري تان انتخاب كنيد. رنگ سفيد به علت خاصيت هايي كه دارد اين قابليت رو دارد كه تقريبا  با هر رنگ ديگري تركيب شود و يك تركيب رنگي زيبا را برپايي كند.
طرح كمد ديواري
 
عكس و طرح كمد ديواري
حتما نبايست كمد ديواري را در درون اتاق خواب نصب كرد، مي طاقت فضاهاي ديگري را به كمدديواري برگزيدن داد، در تصوير پايين مي توانيد يك كمد ديواري را مشاهده كنيد كه بر روي ديوارهايي در راهرو نصب شده است ، با اين شغل به نوعي مي توانيد از فضاي بلا بهره‌گيري يك راهرو باريك، نهايت كاربرد را ببريد.
طرح كمد ديواري در راهرو
در اين تصوير هم مي توانيد طرح مشابهي را ببينيد ولي اين بار از فضاي نكويي از آشپزخانهبراي اين پيشه بهره‌گيري شده است.
طرح شلف و كمد ديواري در آشپزخانه
اگر مي خواهيد همه وسايل دم دست باشد و بدون كمترين زحمتي به آنها دسترسي داشته باشيد، طرح پايين مي تواند طرح احسان باشد ، طرحي ساده و بدون درب و لولا.
شلف در آشپزخانه
با كمي خلاقيت و نوآوري مي توانيد وسايل و شلف هاي چوبي را براي گوناگون كردن فضايچيدمان خانه و بهره‌گيري حداكثري از محيط‌ به شغل ببريد. در تصوير پايين نمونه نكوداشتن از اين طرح را مي توانيد ببينيد، طرحي كه هم فضايي براي پيمان  دادن وسايل دكوري و تزئيني و قشنگ كردن پيرامون بوجود آورده است، هم فضايي كاربردي براي قرار دادن وسايلي كه به نوعي مي خواهيد دم دست تان باشد.
شلف و كمد چوبي در پذيرايي
بعضي ها ترجيح مي دهند دكوراسيون و ديزاين منزل شان بخصوص اطاق پذيرايي ساده و خلوت باشد ، اين كسان ترجيح مي دهند وسايل و ابزارها خود را اغلب در تو كمد ديواري ها در اطاق خواب پيمان بدهند كه وسايل شان در چشم و ديد نباشد و معمولا از طرح هاي كمد ديواري ساده در منزل شان استفاده مي كنند، اما افرادي هم هستند كه همنشين دارند كمي از سادگي فاصله بگيرند و از وسايل مختلفي چه كاربردي و چه تزئيني در دكوراسيون خانه شان بهره‌گيري كنند.تصوير زير مي تواند براي اين بخش از كسان الهام تقسيم باشد، يك فضاي ذخيره سازي قشنگ و در عين حال كاربردي.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.