اين روزها بيشتر مراقب لپ‌تاپ خود باشيد

۵۰ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,لپ تاپ
اين گزارش به كاربران نكاتي را در خصوص مراقبت و نگهداري بهتر از لپ تاپ هاي خود آموزش داده و يادآور مي شود. 

به گزارش ايسنا ، از آنجاكه قيمت محصولات تكنولوژي همچون لپ تاپ در بازارهاي جهاني تحت تاثير عوامل و فاكتورهاي مختلفي نظير تعطيلي كارخانه هاي توليدكننده ناشي از اعلام وضعيت اضطراري و قرنطينه از سوي دولت كشورهاي مختلف به علت شيوع گسترده و پاندمي ويروس كرونا رشد و افزايش قابل توجهي پيدا كرده است، بنابراين حفظ و نگهداري از لپ تاپ براي كاربر بيش از پيش اهميت خاص و بسزايي پيدا كرده است.

 

در گزارش كه در وب سايت سي‌نت آمده است، كارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوري خطاب به كاربران با ارائه توصيه و پيشنهاداتي از آنها خواسته اند كه بيشتر از قبل مراقب دستگاه خود باشند.

 

 در زير به برخي از مهمترين اين توصيه ها و پيشنهادات كارشناسان تكنولوژي پرداخته شده است:

 

۱. لپ تاپ خود را در زير نور مستقيم خورشيد نگذاريد.

 

۲. تا جايي كه مي توانيد لپ تاپ خود را دور از دسترس كودكان و حيوانات خانگي قرار دهيد تا به آن آسيب فيزيكي نظير خط انداختن روي صفحه نمايش و فشار بر قسمت كيبورد وارد نكنند.

 

۳. لپ تاپ خود را در وضعيت نامناسبي كه احتمال افتادن آن وجود دارد، نظير لبه ميز، مبل و صندلي قرار ندهيد.

 

۴. سعي كنيد حتي الامكان از خوردن و آشاميدن در اطراف لپ تاپ خودداري كنيد، چراكه هر لحظه ممكن است با برخورد ناگهاني دستان خود، ليوان نوشيدني و ظرف خوراكي واژگون شده، روي كيبورد لپ تاپ بريزد.

 

۵. قبل از استفاده از لپ تاپ دستان خود را بشوييد و از هر گونه آلودگي تميز كنيد؛ چراكه ممكن است از طريق انگشتان شما، برخي مواد زائد همچون چربي و گرد و خاك وارد روزنه هاي موجود روي لپ تاپ شود.

 

۶. اگر دير به دير از لپ تاپ خود استفاده مي كنيد، سعي كنيد آن را در محيطي عاري از هرگونه آلودگي و نور مستقيم آفتاب قرار دهيد.

 

۷. هر از گاهي سيستم‌عامل، نرم افزارهاي نصب شده و آنتي ويروس لپ تاپ خود را آپديت و به روز رساني كنيد تا احتمال حملات بدافزاري ، سايبري و ويروسي را به حداقل برسانيد.

 

 

۸. در صورتي كه لپ تاپ شما در حالت خاموش يا Sleep mode قرار دارد، روي آن را با پارچه يا مواد ضخيم نپوشانيد و در محيطي كه هيچ جريان هوايي در آن وجود ندارد، نگذاريد. 

 

۹. باتري لپ تاپ خود را شارژ كنيد و سپس استفاده كنيد. استفاده مكرر و بدون وقفه از لپ تاپ در حالت شارژ با برق به ميزان قابل توجهي عمر مفيد باتري را كاهش مي‌دهد و سيستم الكتريكي آن را با مشكل مواجه مي‌كند.

 

۱۰. در پيرامون و نزديكي لپ تاپ خود سيگار نكشيد، چراكه وسايل الكترونيكي به سرعت دودهاي ناشي از سيگار را به خود جذب مي‌كنند و همين امر موجب مشكلات متعدد و كاهش طول عمر مفيد لپ تاپ شما خواهد شد.

 

۱۱. هم زمان با شيوع گسترده ويروس كرونا، بسياري از كاربران به منظور ضدعفوني كردن لپ تاپ خود قبل از استفاده، اسپري الكل يا مواد شوينده را به طور مستقيم روي آن مي پاشند كه اين كار موجب آسيب و صدمات جدي به سخت افزارهاي لپ تاپ مي شود و ممكن است آن را بسوزاند و از كار بياندازد. بنابراين بهتر است براي ضدعفوني كردن لپ تاپ و ساير دستگاه‌هاي الكترونيكي الكل را روي يك دستمال پارچه اي نرم و لطيف يا ميكروفايبر اسپري كرده و سپس آن را روي تمامي سطوح مختلف لپ تاپ و بدون اعمال هيچ گونه فشار غيرعادي بكشيد. 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11053348.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.