علت ريزش فالوور اينستاگرام

۳۲ بازديد

ريزش فالوور اينستاگرام به معناي آنفالو شدن شما توسط كاربران است؛ ولي قطعاً هيچ اتفاقي در مديريت صفحات اجتماعي بي‌دليل نيست. يكتا از دشواري ها رايجي كه هر كسب‌وكاري شدني است با آن روبرو شود، علت ريزش فالوور اينستاگرام است. اين مسئله شدني است الي حدي طبيعي و بدون سخت باشد ولي برخي مواقع برندها از ريزش فالوور اينستاگرام به چهره منظم گزارش مي‌دهند كه اين مورد براي برندها نگران‌كننده است. وب‌سايت squarelovin در اين مقوله گزارشي ارائه كرده است و به رسيدگي انگيزه ها ريزش فالوور اينستاگرام پرداخته است! در اين مقاله قصد داريم اين انگيزه ها و راه‌كارهاي مربوط به آن را رسيدگي كنيم.
دلايل ريزش فالوور اينستاگرام چيست؟يكي از اشتباهاتي كه برخي كسب‌وكارها در مديريت اينستاگرام مبتلا مي‌شوند، توليد محتواي تبليغاتي است. محتواي تبليغاتي به اين معناي است كه كسب‌وكارها تنها محصولات يا خدمات خويش را تبليغ مي‌كنند و اين پست‌ها براي كاربران ارزش زيادي ندارد. در حالي كه كاربران يك صفحه اينستاگرامي را دنبال مي‌كنند تا از محتواي سودمند و ارزشمند آن استفاده كنند! دقيقاً همان چيزي منجر به ريزش فالوور اينستاگرام بعضي كسب‌وكارها مي‌شود.
ريزش فالوور اينستاگرام
البته الگوريتم‌هاي جديد اينستاگرام هم به تعقيب حذف فالوورهاي بدون تعامل هستند. به عبارت ساده‌تر، اگر صفحه شما فالووري داشته باشد كه پست‌هاي شما را لايك نكنند يا برايتان كامنتي ارسال نكنند، حذف مي‌كند. ولي منظور ما دقيقاً آنفالو كردن صفحه شما توسط كاربران است كه اين مسئله در مايه بروز سخت در بازاريابي كسب‌وكارها مي‌شود.
بر اساس آزمايش‌هايي كه صورت گرفت و سوالاتي كه كاربران به آن استجابت داده‌اند، مشخص شد كه اكثر كاربران به يك انگيزه ويژه صفحه شما را پيگيري مي‌كنند! ولي معني آن، اين نيست كه آن‌ها براي همش فالوور شما باقي مي‌مانند. در راستي كاربران به پيگيري محتواي ارزشمند هستند و اگر صفحه شما نتواند محتواي مفيدي براي كاربران داشته باشد، شما را آنفالو مي‌كنند. مهم‌ترين دليل ريزش فالوور صفحات برندها، اين است كه تنها به تعقيب توليد محتواي تبليغاتي هستند و چشمداشت دارند كه فروش آن‌ها افزايش پيدا كند. نتيجه اين عمل كاملاً برعكس است و منجر به ريزش فالوورهاي صفحه مي‌شود.
اگر كميت پست‌ها را به كيفيت آن ترجيح مي‌دهيد، مبتلا ريزش فالوور اينستاگرام خواهيد شد!مسئله بعدي كه بعضي كسب‌وكارها به آن دقت نمي‌كنند، كيفيت درونمايه است. بسياري از صفحات تنها به دنبال كميت هستند و مي‌خواهند كاربرانشان هميشه با پست‌هاي جديد روبرو شوند! در حالي كه كيفيت پست‌ها براي كاربران اهميت زياد بيشتري دارد و بدون داشتن پست‌هاي باكيفيت، نمي‌توان فالوورهاي خويش را نگه داشت و آن‌ها را بعدها افزايش داد. به عنوان مثال صفحاتي كه روزانه ۳ پست در صفحه خويش منتشر مي‌كنند، احتمالاً كيفيت صفحه‌ا‌ي كه هفته‌اي يك پست منتشر مي‌كند را ندارد!
انواع هشتگ در اينستاگرام و كمك به برندسازي
اگر به تعقيب نگه داشتن فالوورها هستيد و نمي‌خواهيد با مشكل ريزش فالوور اينستاگرام روبرو شويد، رهنمود مي‌كنم در مرحله نخست كيفيت و در مرحله پس كميت را درنظر بگيريد. البته اين موضوع به اين معني نيست كه فاصله زماني مياني دو پست شما بسيار باشد، بلكه شما پست‌هاي خود را با فاصله زماني اختصار منتشر كنيد. مثلاً هفته‌اي ۳ پست باكيفيت و ارزشمند توليد كنيد الي بتوانيد به افزايش فالوور اينستاگرام خود كمك كنيد.
همچنين پست‌هاي شما بايد كاملاً مرتبط با صفحه باشد! به عنوان مثال صفحه‌اي كه در زمينه فروش موبايل تكاپو مي‌كند، نبايد پست‌هاي طنز يا سياسي در صفحه خويش پيمان دهد. احتمالاً اين پست‌ها تعامل نكويي داشته باشد، اما در پايان منجر به برندينگ و افزايش فروش شما نخواهد شد!
چه پست‌هايي كابران را آزار مي‌دهد؟شركت Sprout Social سوالات خويش را به چهره كاملاً روشن و روشن از كاربران پرسيد تا بداند كدام پست‌ها كاربران را ستوهي مي‌دهد و آن‌ها چه پست‌هايي را دوست دارند! نتيجه آن به چهره زير بود:


بر بنياد نتايج نظرسنجي، بدترين پست‌ها كه مايه آزار كاربران مي‌شود، پست‌هاي تبليغاتي است. به عبارت ساده‌تر صفحاتي كه اغلب محتواي آن‌ها تبليغاتي است، محبوبيت زيادي در ميان كاربران ندارند! اين جستار را ۶۰ درصد كاربران تاييد كرده‌اند. از ساير مواردي كه مايه آزار كاربران مي‌شود، عاميانه حرف زدن است. برندهاي معتبر هميشه به چهره رسمي گفتگو مي‌كنند و در وسط پست‌هايشان، صحبت‌هاي عاميانه و غيررسمي جايگاهي ندارد.
همچنين مسئله مهم ساير كه موجب ستوهي كاربران مي‌شود، عدم توانايي در انتقال شخصيت برند است! يك برند معتبر بايد بتواند شخصيت خود را به كاربران شناسايي كند و اين دقيقاً به فرآوري محتواي مرتبط با برند شما بستگي دارد. مثلاً كمپاني Nike كه يك برند پوشاك ورزشي است، در صفحه خويش پست‌هاي ورزشكاراني كه از اين برند استفاده مي‌كند را به اشتراك مي‌گذارد. هنگامي كه يك كاربر عادي وارد صفحه اين برند مي‌شود و پست‌هايش را مي‌بيند، به راحتي متوجه مي‌شود كه اين برند مربوط به البسه ورزشي است. اگر شما هم يك برند معتبر هستيد يا منظور داريم به يك برند معتبر تبديل شويد، مي‌توانيد از اين طريق استفاده كنيد!
از طرف ساير پست‌هاي غيرمرتبطي كه در صفحه يك برند منتشر مي‌شوند، باعث آزار كاربران مي‌شوند. در صفحات مربوط به البسه اين مسئله بسيار ديده مي‌شود كه كوشش مي‌كنند پست‌هاي سرگرم‌كننده و خنده‌دار منتشر كنند! اين در حالي است كه چنين پست‌هايي با اين برند پيوسته نيستند و تنها موجب آزار كاربران مي‌شود. گزارش‌ها پرتو مي‌دهد كه انتشار پست‌هاي غيرمرتبط با برند بيشترين رنجانيدن را به كاربران مي‌رسانند و مايه ناراحتي كاربران مي‌شوند.
به عبارت ساده‌تر، هر برند تصوري از خود در ذهن كاربران برپايي مي‌كند و محتواي نامناسب اين انگار را از كاربر مي‌گيرد. همين مسئله مايه ناراحتي كاربران مي‌شود كه در پايان منجر به ريزش فالوور اينستاگرام خواهد شد. براي اين كه با اين مشكل مواجه نشويد، هدف خود را از تكاپو در شبكه‌هاي اجتماعي شناسايي كنيد. وانگهي لازم است كه با آناليز صفحه اينستاگرام خود اين منظور را مجدداً ارزيابي كنيد و ببينيد كه راه را درست رفته‌ايد يا خير! از طرفي، به نظر مي‌رسد كه تفاوت فرآوري محتواي ارزشمند و تبليغاتي در اينستاگرام دقيقاً همان هدفي است كه برايش تعيين كرده‌ايد. حتي اگر هدف شما در استفاده از اينستاگرام افزايش فروش و تبليغات باشد، بايد محتواي شما حس ارزشمند بودن به كاربران منتقل كند.
چرا كاربران برندهاي تجاري را پيگيري مي‌كنند؟هنوز هم مهم‌ترين مسئله اين است كه چرا كاربران يك برند بازرگاني را تعقيب مي‌كنند؟ به عبارت ساده‌تر كاربران از برندهايي كه صفحه آن‌ها را پيگيري مي‌كنند، چه انتظاري دارند؟ Sprout Social به اين سوال مهم پاسخ كاملي ديتا است!
ريزش فالوور اينستاگرام
ساده‌ترين چيزي كه موجب برپايي علت در كاربران براي پيگيري كردن صفحه شما مي‌شود، اين است كه آن‌ها دست كم يك فرآورده يا خدمات شما را اخ دارند. به عنوان نمونه كاربري كه يك دستگاه ويژه از شركت سامسونگ را دارد، صفحه اين كمپاني را در اينستاگرام دنبال مي‌كند! تقريباً ۷۳ درصد از كاربراني كه به سوال Sprout Social پذيرش داده‌اند، سوژه علاقه‌مند بودن به فرآورده يا خدمات يك شركت را اعلام كرده‌اند.
البته جالب است بدانيد ۵۸ درصد كاربران هم مسئله تبليغات را مطرح كرده‌اند كه به واسطه آن صفحه برند موردنظرشان را پيگيري مي‌كنند. فلذا ۲ انگيزه بسيار مهم كه مايه مي‌شود تا كاربران يك صفحه را دنبال كنند، علاقه‌مند به يك فرآورده (و خريد آن) و در ضمن تبليغات است. درصد ديگري از كاربران كه تعداد آن‌ها بسيار كمتر از دو دسته پيشين بود، علت خويش را علاقه‌مندي به يك صنعت و سرگرمي (مثلاً برگزاري پيكار در يك صفحه خاص) مطرح كرده‌اند.
اشتباه نكنيد! منظور ما از تبليغات اين نيست كه كاربران صفحاتي كه فرآورده خود را مستقيماً تبليغ مي‌كنند، همنشين دارند! بلكه هدف آن‌ها، صفحاتي است كه محصولات خويش را در قالب محتواي آموزنده و سرگرم‌كننده منتشر مي‌كنند. به عبارت ساده‌تر، فرآورده بايد جزئي از محتواي ارزشمند و سودمند باشد تا منجر به عدم ريزش فالوور اينستاگرام شود. در يك كلام بايد بگوييم فرآورده بخشي از درونمايه است، نه خود محتوا!
در نهايت، چه چيزي باعث ريزش فالوور اينستاگرام مي‌شود؟در سوال سومي كه مطرح شد، كاربران نظر خويش را در مورد اين‌كه چرا كاربران صفحات برندها را آنفالو مي‌كنند؟ كاربران پاسخ خويش گفتند و علت ريزش فالوور اينستاگرام كاملاً مشخص شد:


در اين دياگرام مشخص شد كه برندها دربايستن به موعد و تلاش زيادي براي فرآوري محتواي ارزشمند دارند. از طرفي برندها مي‌توانند محصول خويش را تبليغ كنند ولي فرآورده بايد بخشي از محتوا را دربرگيرنده شود و برندها نمي‌توانند رهنمود تبليغاتي خود را به صورت سر راست مطرح كنند!
پاسخ كاربران به سوالات بالا منجر به يك استجابت بنيادين شد:دليلي كه باعث جذب كاربران مي‌شود، شدني است نتواند آن‌ها را براي هميشه به عنوان دنبال‌كننده برند شما نگه دارد! كاربران همش مخالف محتواي تبليغاتي بيش از بي گمان و اغلب به تعقيب محتواي ارزشمند هستند. در راستي اكثر كاربران مي‌خواهند ويژگي‌هاي بي همتا فرآورده شما را بدانند و شما بايد محتوايي توليد كنيد كه نظر كاربران را نسبت به فرآورده يا خدمات خود جذب كنيد!
۴ مسئله هستي دارند كه با رعايت آن‌ها مي‌توانيد از ريزش فالوور اينستاگرام خود بازداري كنيد:شخصيت برند خود و تصور كسان از آن را حفظ كنيد.از زبان مناسب با برند و دامنه صنعتي خويش كاربرد كنيد.بيشتر در مورد ويژگي‌هاي محصول يا خدمات خود گفتگو كنيد و مستقيماً توصيه تبليغاتي ندهيد.در نهايت، رسانه‌هاي اجتماعي يك پيرامون تبليغاتي نيستند.با رعايت اين ۴ مسئله به راحتي مي‌توانيد از ريزش فالوور اينستاگرام بازدارندگي كنيد و حتي فالوورهاي خويش را در بلندمدت افزايش چشم‌گيري دهيد.
نتيجه‌گيرييكي از بزرگ‌ترين مشكلاتي كه صفحات مربوط به برندها با آن مقابل هستند، ريزش فالوور اينستاگرام است. در اين نوشتار به بررسي گزارش‌هاي شركت Sprout Social پرداختيم كه از كاربران نظرسنجي كرده بود! با رعايت نكاتي كه در اين مقاله گفته شد، به راحتي مي‌توانيد از ريزش فالوور اينستاگرام خويش ممانعت كنيد.
اكنون شما بگوييد! به عقيده شما مهم‌ترين علت ريزش فالوور اينستاگرام و آنفالو شدن برندها توسط كاربران چيست؟ در بخش نظرات، از تجربيات خويش به ما و ديگر كاربران بگوييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.